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
auto
2024. 04. 20. szombat

A BMW 2021-ben már 100.000 tisztán elektromos autót gyártott, ennek ellenére óvatosan közelíti meg a házon belüli akkumulátorgyártás kérdését – írja a Reuters.

A bajor gyártó addig nem tervezi a saját akkumulátorcella-gyártási kapacitásának bővítését az elektromos autókhoz, amíg a technológia tovább nem fejlődik. Nicolas Peter pénzügyi igazgató azt is elárulta, hogy azért lehetnek óvatosak, mert a következő évekre sikerült biztosítani a szükségleteiket különböző beszállítóktól. A BMW a CATL-től, a Samsungtól és a Northvolttól egyaránt vásárol akkumulátorcellákat, és bár tömeggyártásban egyelőre nem gondolkoznak, saját K+F bázissal rendelkeznek, és ehhez kapcsolódóan egy kísérleti üzemet építenek. A BMW arra törekszik, hogy minden gyárban végezzenek akkumulátor-összeszerelést, ugyanakkor a cellák terén a partnerekre fog támaszkodni.

300 ezer elektromos BMW fut a világ útjain

„Még nem tartunk ott, hogy meg tudjuk mondani, melyik technológia kísér majd minket a következő 10-15 évben. Ezért fontos, hogy világszerte sok erőforrást fektessünk be partnereinkkel az akkumulátorcellák fejlesztésébe” – mondta Nicolas Peter.

Manfred Schoch, az üzemi tanács vezetője szerint a BMW-nek növelni kellene az akkumulátorgyártó kapacitását, amely az ellátás biztonsága mellett munkahelyteremtés érdekében is szerencsés volna.

2021-ben a BMW rekord évet zárt, összesen 2,2 millió autót értékesített, amelyből 100.000 volt tisztán elektromos. Nicolas Peter elmondta, hogy az elektromos járművekre történő átállás gyorsabban halad, mint azt a BMW két-három éve várta, tavaly az eladások több mint kétszeresére növekedtek, a rendelésállomány pedig szintén felülmúlja a korább várakozásokat. A rendelések kielégítése érdekében a müncheni gyárban szombati műszakot terveznek bevezetni.

Szombaton is dolgozni kell a BMW gyárban, akkora az igény az i4-re

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.