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 A Model Y messzebb jut, a Model 3 pedig rövidebb távot tud megtenni egy feltöltéssel. Mindkettőre abszolút logikus magyarázat van és valamiért mindkettőnek lehet örülni. Nagyobb akku érkezik a legolcsóbb Teslákba? Nagyobb akku, erősebb processzor A napokban frissítette európai honlapjait a Tesla és a két legnépszerűbb típusának változtak a hattótávjai. A Model Y Long Range hatótávja 19″-os kerekekkel 537 kilométerről 565 kilométerre nőtt, ha pedig a nagyobb 20-as felniket tesszük fel, akkor az eddigi 507 km helyett 533 kilométernek örülhetünk. Eközben a Performance változat is benézett 500 km fölé, mivel az eddigi 480 km helyett már 514 kilométerre képes. A változás oka igen prózai, kifogytak az előző generációs M48-as kódjelű 4,8 Ah-ás LG cellák és már minden autó az új M50-essel készül. A kis, 0,2 Ah növekedés azt jelenti, hogy az eddig bruttó 77 kWh-ról 82 kWh-ra növekedettet az autók aksijának bruttó kapacitása. Természetesen a fenti csak a WLTP ciklus szerinti elméleti hatótáv. Nem nehéz viszont kiszámolnunk, hogy mit jelent ez a valóságban, hiszen nemrég járt nálunk egy Model Y Long Range, aminek konstans 130-nál 307 kilométeres autópálya hatótávot jósoltunk. Az új LG cellákkal szerelt akkupakk nettó kapacitása viszont 70,5-ről 76 kWh-ra nőtt, miközben az aksi nem lett nagyobb vagy nehezebb, csak az energiasűrűsége emelkedett. Így a 19-es kerekekkel szerelt Long Range most már 332 kilométert mehet egyhuzamban, 130-ra állított sebességtartóval. Változott azonban a Model 3 hatótávja is, csak éppen az ellenkező irányba. Ennek oka, hogy a legolcsóbb Tesla is megkapta az új AMD Ryzen processzorokat a régebbi Intel Atomok helyett. Az új komputer nagyságrendekkel fürgébb, de ennek ára van, valamivel többet is fogyaszt, így a Model 3 Long Range a 18-as kerekekkel 11 kilométert bukott és már csak 626 WLTP kilométerre jó, míg a 19-es sport felnikkel 12 kilométerrel, 602 kilométerre esett a hatótávja. A legdrágább Performance jelenleg 547 kilométert tud megtenni. Nem változott viszont a kis LFP akkus változat hatótávja, de erre is van logikus magyarázat. Nemrég bruttó 55-ről 60 kWh-ra nőtt a típus aksijának kapacitása és az új processzorok is ezzel a modellfrissítéssel kerültek az Európának szánt autókba. Így a honlapon szereplő 491 km már eleve tartalmazta az erősebb processzor hatását. Kiszivárgott: 29 újítás kerül a Model 3-ba és a Model Y-ba Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!