PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 19. péntek

Megtörtént a sorsdöntő átalakulás a horvátok autógyártójánál

elektromos autó

2022. január 1-jével Rimac Group (magyarul Rimac Csoport) néven működik a horvátok szélsebesen fejlődő elektromosautó-gyártó vállalata, melynek tavaly november óta a Bugatti is része. A struktúraváltás legfontosabb következménye, hogy a két, egymástól gyökeresen eltérő üzleti tevékenység ezennel két különálló vállalathoz került: a Bugatti Rimac, melynek 55%-ban a Rimac Group, 45%-ban pedig a Porsche a tulajdonosa, hiperautók fejlesztésére, gyártására, és értékesítésére fókuszál, megosztva egymással a szakértelmet és az eddigi tapasztalatokat. Eközben a Rimac Technology, melynek 100%-ban a Rimac Group a tulajdonosa, a magas teljesítményű akkumulátorrendszerek, elektromos meghajtó egységek, elektronikus rendszerek, és felhasználói interfész alkatrészek fejlesztését, gyártását, és partnercégeknek való beszállítását folytatja.

Forrás: Rimac Group

„A technológiai üzletág önálló egységre bontása természetes lépés, mivel a két piac, a hiperautók és az alkatrészek fókusza teljesen más. A Rimac Technology termékeinek, miközben a teljesítmény élvonalába tartoznak, rendkívül versenyképesnek kell lenniük a költségek terén, és fontos, hogy hatalmas számban gyárthatók legyenek, miközben ezek a problémák másodlagosak a hiperautó-üzletágban. Ez az új struktúra lehetővé teszi a Rimac Csoport minden vállalata számára, hogy a teljes potenciáljuk felé virágozzanak, miközben továbbra is megosztják egymás között a szinergiákat. Az új technológiákat például saját hiperautóinkban próbálhatjuk ki, mielőtt más autógyártónak kínálnánk fel – magyarázta Mate Rimac, vállalatcsoport vezérigazgatója.

Forrás: Rimac Group

A Rimac olyan világszerte ismert hagyományos autógyártóval dolgozott és dolgozik együtt, mint a Porsche, a Hyundai, a Kia, az Automobili Pininfarina, a Koenigsegg, az Aston Martin, miközben számos további projekt ismeretlen a nyilvánosság számára. A jövőben jelentős mértékben növekszik a gyártási kapacitás, 2024-re több tízezer nagy teljesítményű rendszert állít elő évente a Rimac Technology.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.