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
auto
2024. 09. 08. vasárnap

Aki nagyon követi a Tesla német gyárának építését annak nem újdonság, hogy egy sínpár fut keresztül a megvásárolt földterület egy részén.

Most ezt is megvette a Tesla, és több funkciót is el fog látni.

Járj vonattal munkába!

Nem egyedülálló, inkább gyakori dolog, hogy egy hatalmas autógyárat részben vonatokkal szolgálnak ki. Mint nemrég megírtuk a BMW debreceni gyárának helyszíne mellett is elkészült már a vonatsín leágazás, de hogy visszatérjünk az amerikai gyártóhoz, a fremonti üzemnél is található ilyen infrastruktúra.

Videó: így áll a BMW debreceni gyára körüli építkezés

Egy ilyen gyárba rengeteg nyersanyagot kell szállítani, de a készterméket is megéri vonatra rakni, így valószínűleg a Teslánál sem bánták a helyszín kiválasztásakor, hogy a területen fut egy sínpár. A tervekből azt is tudjuk, hogy e mellé tervezik az egyik nagy logisztikai központot – nyilván nem véletlenül. A sínek azonban nem képezték eddig a Tesla tulajdonát, azok a DRE regionális vasúttársaságé voltak. Arról már korábban is lehetett hallani, hogy tárgyalások folynak a két cég között az adásvételről, de úgy tűnik ezek most sikerrel le is zárultak.

Fekete: a sínpár jelenlegi nyomvonala; Piros: a telekhatár

A vasúti összeköttetést azonban nem csak teherszállításra fogják használni. Jelenleg átépítés alatt van egy közeli vasútállomás, ami segít majd a munkába igyekvők ezreinek kiszolgálásában, de ez még nincs kész. Amíg ez így van, a német sajtó friss jelentése szerint a Tesla saját járatokat indít, amelyek közvetlenül a gyár területén egy ideiglenes megállóban állnak majd meg. A vállalat már most 2000 munkavállalóval rendelkezik a helyszínen, de ezt hamarosan 6000-re akarják bővíteni, ha pedig a korábbi tervek szerint tovább bővül a gyár, 10.000 fölé mehet a szám. Még ha ez több műszakra is oszlik szét, ekkora számok mellett logikus a tömegközlekedés igénybevétele és fejlesztése is.

Újabban egyébként hallottunk olyan pletykákat is, hogy a sínpár egy része később majd elbontásra kerül és az új nyomvonal később majd közvetlenül a gyár területének határán fog haladni.

Címlapkék: Tobias Lindh, Youtube

Akit érdekel az építkezés legfrissebb állapota, annak ajánljuk Tobias Lindh videóit, aki a projektet követő három csapat közül talán a leghangulatosabb felvételeket készíti.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.