Az Extreme E elektromos versenysorozat szervezői a kezdetektől fogva hangsúlyozzák, hogy a bajnokság nem csupán a versenysport izgalmairól és a szórakozásról szól, hanem egy küldetés is egyben, melynek célja bemutatni bolygónk legsérülékenyebb területeit és azokat a technológiákat, amelyekkel küzdhetünk a klímaváltozás ellen. Így tehát nem meglepő, hogy a FIA és az Extreme E közösen úgy döntöttek, hidrogén-üzemanyagcellás járművekkel is elindítják a ralibajnokságot. Videó: hatalmasat bukfenceztek villanyautóval a sivatagban 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 Arról egyelőre nem született döntés, hogy a hidrogénautókat felvonultató Extreme H hogyan fog létezni az Extreme E mellett. Alejandro Agag igazgató, aki a Formula E szériának is az alapítója, elmondta, hogy a csapatokkal közösen a következő hónapokban döntik majd el, hogy két különböző kategória legyen, teljesen átálljanak hidrogénre, vagy esetleg közös versenyben küldjék egymás ellen a két technológiát. Az Extreme H voltaképpen csak az autók hajtásláncában fog különbözni az Extreme E-től: az akkumulátorok helyére üzemanyagcellát és hidrogéntartályokat szerelnek, az üzemanyag pedig zöld hidrogén lesz, amit nap- és szélenergiával állítanak elő. A járművek alváza és karosszériája marad ugyanaz, és továbbra is a legbarátságtalanabb terepeken rendezik majd a versenyeket. A hidrogénautók fejlesztése már megkezdődött, várhatóan 2023 elején mutatják be az első prototípusokat. Az újságírók egyébként megkérdezték Agagot, hogy mi a véleménye azokról a kritikákról, melyek szerint a hidrogénes hajtásláncok nem annyira hatékonyak, mint az akkumulátoros elektromos rendszerek, amire azt felelte, hogy hallott ezekről és meg is érti őket, de ő továbbra is úgy véli, hogy a megoldás nem csak az elektromos, vagy csak az üzemanyagcellás technológia, hanem a kettő kombinációja. Mindazonáltal azok a nézetek, hogy az akkumulátoros rövid távon, a hidrogénes pedig nagyobb távolságokon ideális, az Extreme H sorozatban nem fog érvényesülni, hiszen továbbra is rövid, villámgyors futamokra számíthatunk. Fraunhofer Institute: a hidrogénautó lyukas zsákba öntött pénz 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!