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 2024 elején, azaz a tervezettnél majdnem egy évvel hamarabb startol el a MAN új generációs, tisztán elektromos meghajtású nyerges vontatójának sorozatgyártása Münchenben – számolt be róla a német haszongépjármű-gyártó vállalat –, s ezzel párhuzamosan a jármű első, közel végleges prototípusát is megmutatta néhány fényképen. A MAN még tavaly nyáron ismertette elektrifikációs stratégiáját, akkoriban 2024 végére ígérte a nehéz tehergépjárművek elektromos hajtásrendszerrel való sorozatgyártását, de a cég felismerte, hogy gyorsabb átállásra van szükség – olvasható a közleményben. Az új kamion nem a MAN Truck & Bus belépője az elektromobilitás világába, hiszen a cég a Lion’s City E elektromos busz, az eTGM nehéz teherautó, valamint az eTGE elektromos furgon jóvoltából már megismerkedett a zéró emissziós hajtással. A 2024-től gyártott nyerges vontatóból első körben 200 darabot gyártanak le és adnak át az ügyfeleknek. Napelemes teherautóval kísérletezik a MAN A bemutatón a MAN azt is bejelentette, hogy az eddiginél nagyobb figyelmet fordít a hidrogén-üzemanyagcellás technológiára, és 2024-ben öt partnercég fogja tesztelni a hidrogénhajtású kamionjait. Az úgynevezett Bayernflotte kutatási projektre a bajor kormányzat biztosít 8,5 millió eurós támogatást. Tiszta autóhoz tiszta logisztika: elektromos kamiont állít szolgálatba a Porsche A vállalat hozzátette azonban, hogy a hidrogénkamionok alkalmazására a kiválasztott területeken valószínűleg csak jóval 2030 után kerülhet sor, amikor elegendő zöld hidrogén lesz elérhető, és a szükséges töltőhálózat is kiépül. „A technológia jelenlegi állása szerint az üzemanyagcellás haszongépjárművek hatótávolsága nagyobb, mint az akkumulátoros elektromosoké, de az üzemeltetés során a hidrogén energiaköltsége előreláthatólag még így is lényegesen magasabb. Az akkumulátoros elektromos teherautók energiaköltség-előnye a kulcsa az e-teherautókra való gyors átállásnak, amelyre sürgősen szükség van a közlekedési ágazat éghajlati céljainak teljesítéséhez” – folytatta a MAN. Éppen ez az oka annak is, amiért Németország egyik legnagyobb kutatóintézete szerint is felesleges pénzkidobás a hidrogénes hajtás kutatása még a nehéz tehergépjárművek esetében is: mire a technológia eljut oda, hogy kereskedelmi forgalomban megjelenjen és széles körben elterjedjen, addigra minden előnyét elveszíti az akkumulátoros elektromos hajtással szemben az akkumulátorok villámgyors fejlődése miatt. Fraunhofer Institute: a hidrogénautó lyukas zsákba öntött pénz 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!