PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtNjUweDMwMC0zLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtMTMwMHg2MDAtMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEwL29wZWwtYXN0cmEtc3QtMjQwNDMwLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48SU1HIFNSQz0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL19bVElNRVNUQU1QXS9yZWRvdC5naWY/aWQ9YlEwd1JJYm9pNGZlUThkbFhvZ1F4WmRTLkJrZ0ZwaTFNRWlrajJ1Y2VrMy5mNy9mYXN0aWQ9a25hamhrbm5ob2ZweXlpanVtcHhsbmhxZWhseC9zdHBhcmFtPXhrbWZpa2R1Z3gvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PSIgc3R5bGU9IndpZHRoOjFweCFpbXBvcnRhbnQ7IiAvPg== A Tesla sanghaji gyárának építése igazából soha nem állt le, alighogy elkészült az első fázis, a Model 3 gyártócsarnoka, megindult a Model Y üzemének építése is. Azóta is folyamatos a munka, bővülnek az épületek, nő a kapacitás. Most a Reuters arról értesült, már következő hónapban megkezdődhet a Tesla második sanghaji gyárának építése is. Rekord Bár sokszor félrevezető havi bontásban nézni a Tesla gyártási és értékesítési adatait, a Reuters híre kapcsán érdemes megemlíteni, hogy most januárban minden korábbi rekordot megdöntött az autógyártó sanghaji gyára, mivel több mint 68 ezer autó készült itt. According to MIIT data, Tesla China production was 68,117 in January, up from 66,759 in December. Production in February is expected to be low because of the Chinese New Year Holiday between 31 Jan and 6 Feb. I will post a new update for Q1 2022 in a few minutes. Thanks. pic.twitter.com/9dWU6aKuyK — Troy Teslike (@TroyTeslike) February 21, 2022 A gyártás természetesen nem egyenlő az értékesítéssel, hiszen januárban a termelés döntő része exportra, főleg Európának készült, valamint nagyjából 10 ezer autó átadása pedig átcsúszott februárra. Nem kizárt, hogy ez szándékos volt, az üzem januárban kicsit előre dolgozott, hogy a februárra eső kínai újév miatti leállást kompenzálják. Az is igaz ugyanakkor, hogy vissza is kellett tölteni a raktárkészleteket, mivel december végén szinte mindent eladtak, ami nem volt lecsavarozva: mindössze négy napra elegendő legyártott készlettel rendelkezett globálisan a Tesla, ami rendkívül alacsonynak számít az autóiparban. Visszatérve a Reuters értesüléseire, a lap úgy tudja, hogy a jelenlegi kínai üzemben a következő hónapokban heti 22 ezer fölé növelik a gyártási darabszámot, ami évi 1 millió feletti tempót jelent. A hírügynökség egyébként már tavaly novemberben megszellőztette, hogy 200 millió dollár körüli beruházással, és további 4000 fő felvételével készül a Tesla a gyár kapacitásának növelésére. És ez még nem minden. Hetek óta keringenek a pletykák, miszerint több kínai város is lobbizik, bejelentkezett a Teslánál, hogy különböző kedvezményeket adnának, ha a cég odatelepítené a következő gyárát. A hírügynökség viszont tudni véli, hogy a döntés már meg is született, a vállalat következő ázsiai gyára pedig szintén Sanghajban épül meg. Nem is nagyon várnak a munkálatok megkezdésével, állítólag már márciusban megindul az új üzem építése. Azt egyébként már tavaly óta tudjuk, hogy a jelenlegi gyár közelében dinnyeföldeket vásárolt a Tesla – nem tűnt túl valószínű magyarázatnak, hogy a mezőgazdaságba készülnének belépni. Emlékeztetőül, a vállalat első kínai üzemének építése az első kapavágástól a gyártás megindulásáig mindössze 441 napot vett igénybe, így feltételezhető, hogy 2023 közepére „Sanghaj 2” is elkészül. A Reuters információi szerint a Tesla összesen évi 2 millió autó gyártását tervezi a két sanghaji üzemben. If groundworks at Giga Shanghai-2 start next month as reported here https://t.co/QGn4aziFFo, that factory could start production in June 2023 assuming it takes the same time as Giga Shanghai-1 which was 441 days. pic.twitter.com/svSeS13XkH — Troy Teslike (@TroyTeslike) February 25, 2022 Fű alatt Az autógyár azonban nem minden, amivel Sanghaj készül. Arról már korábban beszámoltunk, hogy az akkugyártó CATL mindössze 3 kilométerre a Tesla kínai üzemétől húzott fel egy új, hatalmas gyárat, és nemzetközi központját is ide költözteti. A termelés itt már tavaly novemberben meg is indult, és így már még több LFP aksit tudnak szállítani az amerikai partnernek. Újabb beszállítója van az LFP akkus Tesláknak A Tesla sanghaji gyárának jelenlegi bővítése kapcsán azonban most újabb részelt szivárgott ki. Az üzem egyik sarkában tavaly november óta építési munkálatok folynak, de most egyes források már azt is tudni vélik, hogy ide cellagyártó sorok kerülnek. Érkezik a 4680 Kínába is? This was the site on November 13 😱. pic.twitter.com/OT5f5sc3kq — James Cat (@TSLAFanMtl) February 22, 2022 Az akkumulátorok kapcsán másik friss hír, hogy miközben a fent említett új CATL üzem már januárban 60%-os kapacitással működött, a kínai partner még egy, 440 millió dolláros beruházást hajt végre Sanghajban, és újabb akkugyárat épít, amivel szintén a Teslát szolgálja majd ki. A földmunkák már meg is indultak, a tervezett átadás pedig 12 hónap múlva esedékes. Más források úgy tudják azonban, hogy a novemberben átadott CATL csarnokok egyelőre csak akkupakkokat gyártanak, cellákat nem, úgyhogy még nem lehet biztosan tudni, mekkora új kapacitást is jelent majd a CATL legújabb beruházása. Makacsul tartja magát az a pletyka is, hogy hamarosan a BYD is megkezdi a Blade kialakítású LFP cellák szállítását a Teslának. Musk megelégelte: nem bővít tovább a Tesla Berlinben? Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!