PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjMiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXYzJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMy9raWEtZXYzLTYwMHg1MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg== Brit sajtóértesülések szerint Scénic E-Tech Electric néven dob piacra egy tisztán elektromos meghajtású modellt a Renault, amely mind műszakilag, mind formai kialakításban távol áll majd a nevet adó közismert kompakt ferdehátútól és egyterűtől. A Scénic-ből két változat is fut a piacokon, Magyarországon jelenleg csak a hétüléses Grand Scénic kapható, Németországban az ötüléses verziót is forgalmazzák, az Egyesült Királyságban azonban tavaly óta egyik karosszériaváltozatot sem lehet megvásárolni, így a villanyautó érkezése egyben a típusnév visszatérését is jelenti a brit piacra. Renault Scénic A Renault korábban bejelentette, hogy a Renaulution elektromobilitási stratégia keretében több népszerű modellnevet is elektromos autók visznek majd tovább. Ez történt például a Mégane-nal is, amely immár Mégane E-Tech Electric néven zéró emissziós autóként is megvásárolható. Ez a modell nem csupán egy elektromos változata a belsőégésű motoros testvéreknek, hanem egy dedikált elektromos padlólemezre felhúzott, gyakorlatilag teljesen új jármű, amely a nevén kívül maximum néhány dizájnelemmel emlékeztet az eredeti Mégane-okra. Ugyanez történik a Scénic-kel is: ráépítik a CMF-EV padlólemezre, és egy ötszemélyes SUV-t faragnak ki belőle. Luca de Meo, a Renault Csoport vezérigazgatója az AutoExpress magazin kérdésére elmondta, hogy nem szeretnének újabb egyterű formát a kínálatba, annál sokkal progresszívabb modellben gondolkoznak – ezért a Scénic egy sportterepjáró lesz, amely méretben és hatótávban is túlnő a Mégane E-Tech Electric-en. A britek úgy tudják, hogy a hét ülés pedig a CMF-EV platform miatt felejtős, amely jelenlegi formájában nem képes három üléssort biztosítani. Ez persze nem jelenti azt, hogy a későbbiekben ne tudná megoldani a Renault, ha lenne rá igény. Renault Grand Scénic Hivatalos információk egyelőre nincsenek arról, hogy mit várhatunk a Scénic villanyautótól, de az AutoExpress szerint idén májusban bemutatkozik a koncepció változata, a forgalmazás pedig 2024-ben kezdődik. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!