A két japán óriásvállalat közös leányvállalatot alapít. Lesz is, meg nem is Amióta a Sony nyilvánosan is megmutatta a Vision S szedán és SUV koncepciókat, folyamatosan megy a találgatás, hogy gyártásba kerülnek-e az autók. Az elektronikai mammutvállalat korábban nem gyártott autót, így valószínűtlennek tűnt, hogy ennyi energiát és pénzt öltek volna két prototípusba, ha nem gondolnák komolyan a programot – ez egy igen költséges és kétes értékű marketingmutatvány lett volna. A bizonytalanságot azonban tovább fokozta, hogy a vállalat sokáig nem foglalt egyértelműen állást, ugyanakkor létrehozott egy Sony Mobility nevű céget. Múlt hónapban a Sony pénzügyi vezetője azt nyilatkozta, hogy nem fognak saját akkumulátor gyártásba kezdeni, ami viszont azért volt furcsa, mivel a cégnek bőven van tapasztalata az elektronikai termékei kapcsán az aksik tervezésében és gyártásában is. Igaz, 2017-ben eladták az ezzel foglalkozó üzletágukat, de ne felejtsük el, hogy a világ első kereskedelmi forgalomban kapható li-ion aksiját is a Sony fejlesztette ki és mutatta be.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 Vision-S 02 és Vision-S 01 Mostantól azonban nem kell tovább találgatnunk, ugyanis a Sony és a Honda bejelentette, hogy szándéknyilatkozatot írták alá elektromos autók közös gyártásáról, és ehhez egy közös leányvállalatot hoznak létre. Az első autó 2025-ben kerülhet forgalomba. Logikusan az új cégen belül a Honda lesz felelős az autók fejlesztésért és gyártásáért, és a Sony készíti a termékek szoftveres részét, az infotainment rendszert és a digitális szolgáltatásokat. Az elektronikai partner ezen felül egyéb mobilitás szolgáltatásokat is tervez a járművekhez, így valószínűleg ők is önvezető autókban gondolkodnak, és lesz saját robotaxi flottájuk is. A bejelentés kapcsán a két vezérigazgató nyilatkozatban méltatta egymás vállalatait, és arról beszéltek, hogy partnerségük ideálisan ötvözi a két cég tapasztalatit. Arról nem esett szó, hogy a Sony esetleg a jövőben a Hondák infotainment beszállítója is lesz-e, vagy hogy ez bármennyiben is érintené a Honda saját villanyautó programját. Sony: túl kockázatos hátat fordítani az elektromos autóknak 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!