A Hyundai és a Genesis egyaránt felgyorsítja az elektromobilitásra átállást, amelyről a vállalatok a virtuálisan megtartott 2022-es befektetői tájékoztatón számoltak be. A Hyundai és a Genesis 2030-ig fokozatosan, évi 1,87 millióra kívánja növelni az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) értékesítését, amellyel 7%-os részesedést szeretnének elérni a globális villanyautó piacon. A Hyundai és a Genesis értékesítésének ez 36%-át tenné ki. 2026-ban a tervek szerint 840.000-nél jár majd az éves villanyautó értékesítés. A korábbi kommunikáció szerint évi 560.000 elektromos jármű volt a cél 2025-ig. A tervek szerint az elektromos modelleket legalább 10%-os profit mellett értékesítik majd. Az 1,87 milliós darabszám elérése érdekében 2030-ig legalább 17 új elektromos autót mutatnak be, melyek közül 11 Hyundai, 6 pedig Genesis néven érkezik. Hyundai márkanév alatt három szedán, hat SUV, egy kishaszonjármű, valamint egy ezekbe a kategóriákba nem besorolható modell érkezik. A Genesis márkanév alatt érkező 6 autóból négy SUV lesz. A Genesis 2025-től már kizárólag elektromos modelleket kínál majd. A gyártó a meglévő (Koreában és Csehországban) villanyautó gyártási kapacitásokat is növelni kívánja, valamint új létesítményekben is tervez elektromos modelleket gyártani. Indonéziában már idén elindulhat a gyártás, de az Egyesült Államokban is készülnek majd elektromos autók. Az akkumulátor-ellátás biztosítása érdekében a cég sorozatosan köti a stratégiai megállapodásokat az akku-gyártókkal. Ezeknek köszönhetően 2023-ig már jelenleg is biztosított az akku ellátás. 2030-ra a Hyundai és Genesis márkáknak évi 170 GWh akku kapacitásra lesz szüksége. A fenti 1,87 millió villanyautóból kiindulva ez autónként átlagosan 90 kWh kapacitást jelentene, persze az akkumulátorok egy része hibridekbe kerül majd. A már piacon lévő modellek alapját jelentő globális moduláris platform (E-GMP) mellett a Hyundai egy új Integrált Moduláris Architektúra (IMA) platformot is bevezet majd várhatóan 2025-ben. Az IMA platform újdonságát – többek között – az akkumulátor modulok elhagyása jelenti, azaz a cellák közvetlenül épülnek majd az akkupakkba. Az akkumulátor kémia tekintetében a belépő modelleken megjelenik majd az LFP (lítium vasfoszfát), mellette pedig természetesen marad a jelenleg használt NCM technológia is. A Hyundai csoporthoz tartozó Kia terveiről egy külön cikkben számoltunk be. A koreai gyártók közösen 2030-ban már évente több mint 3 millió tisztán elektromos jármű értékesítésével terveznek, az alábbi cikkből pedig az is kiderül, hogy az akkumulátorok milyen mértékű fejlődésére és árcsökkenésére számítanak. 14 elektromos Kia érkezik 5 éven belül Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!