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 A Hyundai és a Genesis egyaránt felgyorsítja az elektromobilitásra átállást, amelyről a vállalatok a virtuálisan megtartott 2022-es befektetői tájékoztatón számoltak be. A Hyundai és a Genesis 2030-ig fokozatosan, évi 1,87 millióra kívánja növelni az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) értékesítését, amellyel 7%-os részesedést szeretnének elérni a globális villanyautó piacon. A Hyundai és a Genesis értékesítésének ez 36%-át tenné ki. 2026-ban a tervek szerint 840.000-nél jár majd az éves villanyautó értékesítés. A korábbi kommunikáció szerint évi 560.000 elektromos jármű volt a cél 2025-ig. A tervek szerint az elektromos modelleket legalább 10%-os profit mellett értékesítik majd. Az 1,87 milliós darabszám elérése érdekében 2030-ig legalább 17 új elektromos autót mutatnak be, melyek közül 11 Hyundai, 6 pedig Genesis néven érkezik. Hyundai márkanév alatt három szedán, hat SUV, egy kishaszonjármű, valamint egy ezekbe a kategóriákba nem besorolható modell érkezik. A Genesis márkanév alatt érkező 6 autóból négy SUV lesz. A Genesis 2025-től már kizárólag elektromos modelleket kínál majd. A gyártó a meglévő (Koreában és Csehországban) villanyautó gyártási kapacitásokat is növelni kívánja, valamint új létesítményekben is tervez elektromos modelleket gyártani. Indonéziában már idén elindulhat a gyártás, de az Egyesült Államokban is készülnek majd elektromos autók. Az akkumulátor-ellátás biztosítása érdekében a cég sorozatosan köti a stratégiai megállapodásokat az akku-gyártókkal. Ezeknek köszönhetően 2023-ig már jelenleg is biztosított az akku ellátás. 2030-ra a Hyundai és Genesis márkáknak évi 170 GWh akku kapacitásra lesz szüksége. A fenti 1,87 millió villanyautóból kiindulva ez autónként átlagosan 90 kWh kapacitást jelentene, persze az akkumulátorok egy része hibridekbe kerül majd. A már piacon lévő modellek alapját jelentő globális moduláris platform (E-GMP) mellett a Hyundai egy új Integrált Moduláris Architektúra (IMA) platformot is bevezet majd várhatóan 2025-ben. Az IMA platform újdonságát – többek között – az akkumulátor modulok elhagyása jelenti, azaz a cellák közvetlenül épülnek majd az akkupakkba. Az akkumulátor kémia tekintetében a belépő modelleken megjelenik majd az LFP (lítium vasfoszfát), mellette pedig természetesen marad a jelenleg használt NCM technológia is. A Hyundai csoporthoz tartozó Kia terveiről egy külön cikkben számoltunk be. A koreai gyártók közösen 2030-ban már évente több mint 3 millió tisztán elektromos jármű értékesítésével terveznek, az alábbi cikkből pedig az is kiderül, hogy az akkumulátorok milyen mértékű fejlődésére és árcsökkenésére számítanak. 14 elektromos Kia érkezik 5 éven belül 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!