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
auto

A Hyundai és a Genesis felgyorsítja az elektrifikációt

A Hyundai és a Genesis egyaránt felgyorsítja az elektromobilitásra átállást, amelyről a vállalatok a virtuálisan megtartott 2022-es befektetői tájékoztatón számoltak be.

A Hyundai és a Genesis 2030-ig fokozatosan, évi 1,87 millióra kívánja növelni az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) értékesítését, amellyel 7%-os részesedést szeretnének elérni a globális villanyautó piacon. A Hyundai és a Genesis értékesítésének ez 36%-át tenné ki. 2026-ban a tervek szerint 840.000-nél jár majd az éves villanyautó értékesítés. A korábbi kommunikáció szerint évi 560.000 elektromos jármű volt a cél 2025-ig. A tervek szerint az elektromos modelleket legalább 10%-os profit mellett értékesítik majd.

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

Az 1,87 milliós darabszám elérése érdekében 2030-ig legalább 17 új elektromos autót mutatnak be, melyek közül 11 Hyundai, 6 pedig Genesis néven érkezik. Hyundai márkanév alatt három szedán, hat SUV, egy kishaszonjármű, valamint egy ezekbe a kategóriákba nem besorolható modell érkezik. A Genesis márkanév alatt érkező 6 autóból négy SUV lesz. A Genesis 2025-től már kizárólag elektromos modelleket kínál majd.

A gyártó a meglévő (Koreában és Csehországban) villanyautó gyártási kapacitásokat is növelni kívánja, valamint új létesítményekben is tervez elektromos modelleket gyártani. Indonéziában már idén elindulhat a gyártás, de az Egyesült Államokban is készülnek majd elektromos autók.

Az akkumulátor-ellátás biztosítása érdekében a cég sorozatosan köti a stratégiai megállapodásokat az akku-gyártókkal. Ezeknek köszönhetően 2023-ig már jelenleg is biztosított az akku ellátás. 2030-ra a Hyundai és Genesis márkáknak évi 170 GWh akku kapacitásra lesz szüksége. A fenti 1,87 millió villanyautóból kiindulva ez autónként átlagosan 90 kWh kapacitást jelentene, persze az akkumulátorok egy része hibridekbe kerül majd.

A már piacon lévő modellek alapját jelentő globális moduláris platform (E-GMP) mellett a Hyundai egy új Integrált Moduláris Architektúra (IMA) platformot is bevezet majd várhatóan 2025-ben. Az IMA platform újdonságát – többek között – az akkumulátor modulok elhagyása jelenti, azaz a cellák közvetlenül épülnek majd az akkupakkba.

Az akkumulátor kémia tekintetében a belépő modelleken megjelenik majd az LFP (lítium vasfoszfát), mellette pedig természetesen marad a jelenleg használt NCM technológia is.

A Hyundai csoporthoz tartozó Kia terveiről egy külön cikkben számoltunk be. A koreai gyártók közösen 2030-ban már évente több mint 3 millió tisztán elektromos jármű értékesítésével terveznek, az alábbi cikkből pedig az is kiderül, hogy az akkumulátorok milyen mértékű fejlődésére és árcsökkenésére számítanak.

14 elektromos Kia érkezik 5 éven belül

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.