A Mercedes-Benz lerántotta a leplet vadonatúj, tisztán elektromos meghajtású modelljéről, az EQS SUV luxusterepjáróról, amely a márka legelső szabadidő-autója egy kizárólag elektromos járművek alá tervezett padlólemezen. Az úgynevezett EVA platformot az EQS szedán vezette be a márka portfóliójára, s ahogy a neve is sugallja, az EQS SUV ehhez a modellhez áll legközelebb a műszaki tulajdonságait és dizájnját illetően, de a sportterepjáró azonos tengelytávolság (3210 mm) mellett 20 centivel magasabb, 9,1 centivel rövidebb, és 3,3 cm-rel szélesebb. Így összesen 5125 mm hosszú, 1959 mm széles (tükrök nélkül), és 1718 mm magas a Merci újdonsága. A csomagtér térfogatának 645 litert adott meg a gyártó, ami az ötszemélyes változatra igaz – az EQS SUV ugyanis hétülésesként is rendelhető lesz, amelyhez 565 liter csomagtér társul. Az ülések lehajtásával az előbbi 2100, utóbbi 2020 literre bővíthető. Csakúgy, mint a szedánnál, a 4,5 fokos hátsókerék-kormányzás itt is standard, de felárat kell fizetni, ha a vásárló 10 fokban szeretné elforgatni a hátsó kerekeket. A hajtásláncból ugyanazok az opciók állnak rendelkezésre, mint az EQS szedánnál, a nagyobb tömeg és a karosszéria formájából adódó kedvezőtlenebb aerodinamikai jellemzők miatt viszont kis mértékű eltérések megjelennek az adatokban.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 Az alapmodell a 450+ nevet viseli, a 265 kW teljesítményű és 568 Nm-es motor itt a hátsó tengelyt hajtja, és akár 660 km-t is meg tud tenni egy feltöltéssel a WLTP szerint. A 450+ 4MATIC összkerékhajtással érkezik 265 kW-tal és 800 Nm nyomatékkal, valamint 613 km maximális hatótávolsággal. A kínálat csúcsát jelenleg az 580 4MATIC képviseli 400 kW-os és 858 Nm-es összkerékhajtással, valamint 613 kilométeres hatótávolsággal. A DC töltés maximális teljesítménye 200 kW minden esetben, az AC töltéshez a fedélzeti töltő pedig alapfelszereltségként 11 kW-os, opcionálisan 22 kW teljesítményű. A Mercedes adatai szerint 15 perc alatt nagyjából 250 kilométernyi hatótávot képes felvenni az autó egy villámtöltőről a 107,8 kWh-s akkucsomagjába. Az EQS SUV 2022 második felétől lesz elérhető, gyártására az Egyesült Államokban kerül sor, ahonnan globális piacra exportálják. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!