Egy múlt héten tartott előadáson a Volkswagen megerősítette, hogy folyamatban van az elektromos ID. járműveit hordozó MEB moduláris padlólemez továbbfejlesztése. 2020-ban a márka vezérigazgatója, Ralf Brandstätter már megemlítette a fejlesztés alatt álló ID. Aero kombi kapcsán, hogy ez a modell hatótávban, töltésben, gyorsulásban, és végsebességben is új szintre lép, most pedig az is kiderült, hogy milyen műszaki adatokat szánnak majd a platform új generációjára épülő járműveknek. A Volkswagen prezentációja szerint a hatótávolság elérheti akár a 700 kilométert is az Európában használatos WLTP szabvány szerint, ami nem kis ugrás lenne a most rendelkezésre álló nagyjából 550 km körüli értékekről. A töltés maximális teljesítménye ezzel párhuzamosan 200 kW fölé nő. A nemrég bejelentett frissítésnek köszönhetően jelenleg 135 kW a plafon a nagy akkus MEB-modelleknél, de az ID. Buzz elektromos kisbusz már 170 kW-os töltési teljesítménnyel mutatkozott be. A megnövelt teljesítmény is a továbbfejlesztett MEB jellemzője, a leggyorsabb összkerékmeghajtású modellek akár 5,5 másodperc alatt elérhetik a 100 km/h tempót álló helyzetből. A 299 lóerős ID.5 GTX 6,2 szekundum alatt gyorsul 0-ról 100-ra, tehát hét tizedet kell lefaragnia ebből a mérnököknek, de azt egyelőre nem tudni, hogy meddig emelik meg a motorok teljesítményét. Mindezek a fejlesztések valószínűleg a Passat utódjának szánt Aero modellel érkeznek a piacra 2023-ban, de gyanítható, hogy az ID. Buzz hosszú tengelytávú változata is részesedik belőlük. Mivel nem szoftverfrissítésen keresztül kivitelezhető változtatásokról van szó, a márka jelenleg árult modelljei egy esetleges ráncfelvarrás, új generáció során kaphatják meg a jobb rendszert. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!