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
auto
2024. 04. 20. szombat

660 km hatótáv és hét ülés – itt a Mercedes új sportterepjárója

elektromos autó

A Mercedes-Benz lerántotta a leplet vadonatúj, tisztán elektromos meghajtású modelljéről, az EQS SUV luxusterepjáróról, amely a márka legelső szabadidő-autója egy kizárólag elektromos járművek alá tervezett padlólemezen. Az úgynevezett EVA platformot az EQS szedán vezette be a márka portfóliójára, s ahogy a neve is sugallja, az EQS SUV ehhez a modellhez áll legközelebb a műszaki tulajdonságait és dizájnját illetően, de a sportterepjáró azonos tengelytávolság (3210 mm) mellett 20 centivel magasabb, 9,1 centivel rövidebb, és 3,3 cm-rel szélesebb. Így összesen 5125 mm hosszú, 1959 mm széles (tükrök nélkül), és 1718 mm magas a Merci újdonsága.

A csomagtér térfogatának 645 litert adott meg a gyártó, ami az ötszemélyes változatra igaz – az EQS SUV ugyanis hétülésesként is rendelhető lesz, amelyhez 565 liter csomagtér társul. Az ülések lehajtásával az előbbi 2100, utóbbi 2020 literre bővíthető. Csakúgy, mint a szedánnál, a 4,5 fokos hátsókerék-kormányzás itt is standard, de felárat kell fizetni, ha a vásárló 10 fokban szeretné elforgatni a hátsó kerekeket.

A hajtásláncból ugyanazok az opciók állnak rendelkezésre, mint az EQS szedánnál, a nagyobb tömeg és a karosszéria formájából adódó kedvezőtlenebb aerodinamikai jellemzők miatt viszont kis mértékű eltérések megjelennek az adatokban.

Az alapmodell a 450+ nevet viseli, a 265 kW teljesítményű és 568 Nm-es motor itt a hátsó tengelyt hajtja, és akár 660 km-t is meg tud tenni egy feltöltéssel a WLTP szerint. A 450+ 4MATIC összkerékhajtással érkezik 265 kW-tal és 800 Nm nyomatékkal, valamint 613 km maximális hatótávolsággal. A kínálat csúcsát jelenleg az 580 4MATIC képviseli 400 kW-os és 858 Nm-es összkerékhajtással, valamint 613 kilométeres hatótávolsággal. A DC töltés maximális teljesítménye 200 kW minden esetben, az AC töltéshez a fedélzeti töltő pedig alapfelszereltségként 11 kW-os, opcionálisan 22 kW teljesítményű. A Mercedes adatai szerint 15 perc alatt nagyjából 250 kilométernyi hatótávot képes felvenni az autó egy villámtöltőről a 107,8 kWh-s akkucsomagjába.

Az EQS SUV 2022 második felétől lesz elérhető, gyártására az Egyesült Államokban kerül sor, ahonnan globális piacra exportálják.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.