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 Április 26-án hivatalosan is megkezdődött az F-150-es elektromos változatának gyártása. Nehéz túlbecsülni ennek a jelentőségét a villanyautózás amerikai térnyerése szempontjából. Szükség volt erre a villámcsapásra Az Egyesült Államok igencsak elmaradt az elektromos autók terjedése szempontjából Európához és Kínához viszonyítva – míg utóbbi két régióban milliókban, az USA-ban csak pár százezerben mérik az éves volument. Különösen abszurd ez akkor, ha tudjuk, hogy a világ vezető villanyautó-gyártója történetesen amerikai. A Tesla az idei első negyedévben még mindig az amerikai villanyautó piac 75%-át uralta, és így van ez évek óta, ami nem egy egészséges helyzet. Az új Ford ezen változtathat. Today is the day! #F150Lightning production begins.⚡️⚡️⚡️ Tune-in at 1:30PM ET for a live stream from the Rouge Electric Vehicle Center. pic.twitter.com/aE90Tgrejv — Jim Farley (@jimfarley98) April 26, 2022 Az Egyesült Államok újautópiaca a COVID előtti utolsó évben 17 milliós volt és ebből nagyjából 1 millió darabot tett ki a Ford F-150, és részben ennek még nagyobb változata, a 250-es modell. A típus olyan meghatározó odaát, mint nálunk a Golf. A népszerű pickup imázsa ráadásul erősen macsó, ha a reklámokat nézzük, az erdő közepén fát vágó kemény munkásember használja ezt a kocsit, míg a villanyautókat inkább a széplelkű városi zöldekhez kötik a sztereotípiák. Egy sikeres elektromos F-150 ezen is rengeteget változtathat. Ha itt bizonyít egy villanyautó, akkor oda a kis hatótáv, meg gyenge teljesítmény városi legendája. History 🛻🇺🇸 1928 @Ford Model A Roadster pickup ➡️ 2022 @Ford F-150 Lightning pickup#F150Lightning #BuiltForAmerica pic.twitter.com/d9Xh1nXnBx — Jim Farley (@jimfarley98) April 27, 2022 Jim Farley, a Ford igazgatója szerint a gyártási kapacitásuk már több mint egy évre előre le van kötve a villanyos verzióból, mivel 200 ezer darabnál is többet rendeltek eddig belőle. A gyártási kapacitást eredetileg évi 40 ezerre tervezték, de a kereslet láttán jövő év közepéig 150 ezerre növelik. Az elektromos autók, a közhiedelemmel ellentétben, különösen alkalmasak az ilyen felhasználási formákra, hiszen rendkívül nagy nyomatékkal rendelkeznek, akkumulátoraik pedig a motor járatása nélkül is képesek a kabin fűtésére, valamint a szerszámok árammal, illetve sűrített levegővel történő ellátására. Ennek bemutatására elég magas labdát csapott le a Ford, amikor a vezérigazgató bejelentését közvetítő stáb eszközeit egy F-150 Lightning rakterének konnektoraiból táplálták árammal. He wasn’t kidding!! #F150Lightning powers the @LightningStrikes interviews … 😅⚡️😃 https://t.co/D9qvJrbkEv pic.twitter.com/9rxNvuYMjA — Emma Bergg (@ebergg) April 27, 2022 A Ford F-150 ellen a GM és a Tesla is harcba küldi saját pickupjait, és már kapható a Rivian platósa is, igaz, azért az inkább egy városi, illetve nemzeti parkba kirándulós autó, mintsem munkaeszköz. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!