A Ford európai üzletága is csatlakozott ahhoz a 27 vállalat által indítványozott petícióhoz, amely a belsőégésű motorral gyártott új személygépjárművek és kishaszongépjárművek értékesítésének 2035-től való betiltását kéri a döntéshozóktól Európában. Az autógyártó közleményében azt írja, hogy a fosszilis üzemanyagot égető gépjárművek eltávolítása az utakról elkerülhetetlen ahhoz, hogy az Európai Unió elérje a nettó zéró kibocsátásra vonatkozó célkitűzését 2050-re. Ehhez az első lépés a szennyező új autók értékesítésének leállítása, amelyhez olyan jogszabályok elfogadása szükséges, amelyek szabványokat és egyértelmű ütemtervet határoznak meg az ipar és a beszállítók számára, biztosítva az elektromos járművekre való átállást. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cucGV0cmFueWlhdXRvLmh1L2pva2VyLTIwMjUvP3V0bV9zb3VyY2U9am9rZXImdXRtX21lZGl1bT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fY2FtcGFpZ249bGVhZCUyMCUyMCUyMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cucGV0cmFueWlhdXRvLmh1L2pva2VyLTIwMjUvP3V0bV9zb3VyY2U9am9rZXImdXRtX21lZGl1bT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fY2FtcGFpZ249bGVhZCUyMCUyMCUyMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvcGVhLTI3LTI1LWtpYS1hamFuZGVra2FydHlhLXByb21vLWpva2VyLTEyMDAteC0xNjAwLTA1LTE1LTE2LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvcGVhLTI3LTI1LWtpYS1hamFuZGVra2FydHlhLXByb21vLWpva2VyLTEyMDAteC0xNjAwLTA1LTE1LTE2LnBuZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Az Európai Bizottság által benyújtott javaslat szerint 2035-től egységesen az egész EU-ban csak zéró kibocsátású személyautókat és kisteherautókat lehetne értékesíteni. Az Európai Parlament és az európai kormányok júniusban nyilatkoznak a javaslatról, a végleges döntés pedig őszre várható. Az, hogy a Ford is beállt a javaslat támogatói mögé, természetesen azt is jelenti, hogy maga az autógyártó is teljesen elektromos portfólióval készül 2035-re. Sőt, a vállalat már tavaly bemutatta európai elekromobilitási stratégiáját, amelyben már 2030-ra 100%-ban teljesen elektromos eladásokkal számol a személyautói között, míg a haszongépjárművek kategóriájában 2/3-os arányt vár a zéró emissziós és plug-in hibrid járműveinek ugyanekkorra. A belsőégésű motor 2035-re a kisteherautókból is eltűnne, minden bizonnyal még egységes európai tiltás nélkül is. Átáll elektromos autókra a Ford Európában Hogy milyen elektromos autók kerülnek piacra a közeljövőben Európában a Ford emblémájával, arról itt írtunk. Ezeket az elektromos autókat dobja piacra a Ford Európában 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!