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 Elon Musk most már sokadszorra emlegetett amerikai interjújából a maximumot igyekszik kihozni a YouTuber csapat, így közel egy hónap alatt jelent meg a három rész. A legutolsóban volt pár mondat, ami megint szalagcímeket generált. Pénzégető Musk a május 30-án készült interjúban elmondta, hogy Austin és Berlin jelenleg két nagy pénzégetőként funkcionálnak, hiszen milliárdokat költöttek a két gyárra, de csak minimális a termelés. Így a Teslánál a fő fókusz most a helyzet mielőbbi javítása, a két üzem gyártásának felfuttatása. A két új gyár közül Berlin van jobb helyzetben, mivel ott kevesebbet kockáztattak, és a hagyományos 2170-es aksicellákkal és hátsó présöntvénnyel indult a gyártás. Becsléseink szerint itt nagyjából 10 ezer autó készülhet a negyedév során, amit a pár hete beindított második műszak is segít. Austin ennél kicsit rosszabbul áll, mivel a cég itt az első és hátsó présöntvény mellett az új 4680-as akkucellákat és a strukturális akkupakkot is bevezette. Ahogy arról már többször írtunk, az új cellák gyártásának sebessége egyelőre messze elmarad a tervezettől. Musk arról is beszélt, hogy életbe léptették a B tervet, azaz, ahogy azt már korábban megosztotta, a texasi gyár is elkezdi a 2170-es cellákkal szerelt autók gyártását és a két cellatípussal párhuzamosan dolgoznak majd. Azonban itt is beütött a ménkű: az ehhez szükséges új gyártósorok ugyanis Kínában készültek, az áprilisi COVID lezárások miatt azonban a szállítmány a sanghaji kikötőben rekedt. Nem kell meglepődni Egy új gyár beindítása kapcsán sokak fejében az a téves elképzelés él, hogy a politikusok és cégvezetők szépen mosolyognak, átvágnak egy nagy szalagot, megnyomnak egy piros gombot, és ezerszámra ömlenek ki a kocsik a kapun. A valóság nem ennyire egyszerű. A Giga Texas megnyitója Azt olvasóink már biztosan észrevették, hogy amikor egy-egy új villanyautó gyártásának kezdetéről számolunk be, a termelés felfutása elég lassan indul, és a cégek nem is nagyon szívesen osztanak meg konkrét rövid távú tervszámokat erről, mert annyi minden váratlan esemény vetheti vissza a tempót. Duplán igaz ez, ha maga a gyár is új. Így volt ez a Tesla Giga Sanghaj megnyitója után is, azzal a különbséggel, hogy ott mindössze a legelső negyedév előtt figyelmeztetett a cég arra, hogy eleinte negatív hatása lesz a termelés felfuttatásának a profitra. A kínai gyár embertelenül gyorsan pörgette fel a darabszámot, de ez valószínűleg inkább a kivétel volt, ami a szabályt erősítette. Az elmúlt pár negyedév során Zach Kirkhorn, a Tesla pénzügyi igazgatója rendre emlékeztette a sajtó képviselőit és a pénzügyi elemzőket, hogy Austin illetve Berlin beindítása eleinte csökkenteni fogja a vállalat jövedelmezőségét. A gyártás elején ugyanis már több ezer alkalmazott dolgozik az üzemben, akiket fizetni is kell, ráadásul a befektetett dollármilliárdokat sem termeli még vissza a kezdeti pár tucat, majd pár száz legyártott autó. Ilyenkor a költségek kis darabszámon oszlanak meg, ami papíron még inkább felerősíti a hatást. Berlinben március végén, Austinban április elején indult meg a termelés. Ebben a tekintetben tehát semmi meglepő nincs abban, amit Musk mondott. A 4680-as cellák gyártási nehézségei is meglehetősen nagy sajtóvisszhangot kaptak már az elmúlt hónapokban, így ez sem új információ, talán csak a Kínában rekedt gyártósor híre volt újdonság. Valószínű, hogy inkább Musk kendőzetlen őszintesége, stílusa volt már megint olaj a tűzre, de, ahogy mondta, a helyzet gyorsan fog javulni, azonban ez nagy odafigyelést igényel. Berlinben elkészült az első módosított Model Y Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!