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
auto
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

A Formula 1 boxutcájában meghonosodott technikák alkalmazásával csökkentené egy óránál rövidebbre a szervizlátogatások többségét a Tesla. Elon Musk néhány nappal ezelőtti tweetje nem az első ilyen ígéret, bár az egyre nagyobb számban piacon lévő, és egyre idősödő autók miatt valószínűleg minden korábbinál nagyobb szükség van a szervizek működésének megreformálására.

Egy frissen piacra lépő autógyártónak nem csak a gyártást kell felskáláznia, de az értékesítés mellett a szervizhálózatot is ki kell építenie azokon a piacokon, ahol megjelenik. A Tesla esetében is jól látható volt, hogy mennyire komoly feladat ez olyan értékesítési növekedés mellett, amit az amerikai startup produkált az elmúlt 10 évben. A szervizek sok helyen csak hetek, hónapok múlva tudják fogadni az autókat (bár van ellenpélda is, amikor akár aznap vihető az autó), és sokszor a javítás is elhúzódhat, ha a szükséges alkatrész nem érhető el raktárról.

A szervizlátogatások optimalizálása egy régi igény és törekvés a Teslánál. Azt már korábban is hangoztatták, hogy a szervizbe érkező autók többségét szeretnék még aznap visszaadni a tulajdonosának, de több piacon is használ a cég szervizautókat, amik házhoz mennek az egyszerűbb problémák megoldásához. A javítások idejét a foglaláshoz használt applikációval, illetve az autók távoli elérésén keresztül rendelkezésre álló diagnosztikával is igyekeznek rövidíteni. Az eddigi statisztikák szerint a javítások többsége akár napon belül megoldható, ha az ahhoz szükséges alkatrészek a helyszínen rendelkezésre állnak.

Ehhez képest jelent előrelépést, hogy a jövőben a napon belüli javítások helyett igyekeznek akár egy órán belül elkészülni azokkal. Hogy pontosan mit szeretnének átvenni a Formula 1-ből, azt nem részletezték, de ez sem teljesen új törekvés a Teslánál. 2015-ben a Formula 1-ben 25 éves tapasztalattal (Benetton, Renault, Red Bull) rendelkező Kenny Handkammer érkezett a céghez, hogy felgyorsítsa a Tesla szervizek működését, de végül két évvel később elhagyta a céget, és a Bytonnál eltöltött közel három év után ma már a Lucid Motors kötelékében felel egy hasonló területért.

Musk idén júniusban nyilatkozott úgy, hogy nagyobb szervizközpontokkal és specializált állásokkal szeretnék forradalmasítani az autók szervizelését, hogy akár tízszer jobbak lehessenek, mint a vetélytársaik. A szervizekben minden gyakoribb és speciálisabb feladatra egyedi állásokat alakítanának ki, ahogy az az autó gyártása során már teljesen megszokott.

Megnyílt a budapesti Tesla szerviz

A magyarországi Tesla tulajdonosok sokáig csak a bécsi és a grazi szervizre hagyatkozhattak, ha problémájuk volt az autójukkal, majd tavaly szeptemberben a Duna Autó Zay utcai telephelyén bérelt szervizállásokkal végre megnyílt az első szervizpont idehaza is. Bár az elérhető időpontok itt is gyorsan beteltek, a kritikus, de könnyen javítható hibákra a hazai szerviz is igyekezett erőforrást félretenni, hogy azokra a lehető legrövidebb időn belül megoldást találjanak. A szerviz idén júliusban költözött új helyre, a Tesla Váci úton lévő szalonja mellé, ahol már akár az új elvárásoknak megfelelően is ki lehet alakítani a szerelőállásokat.

Elköltözött a budapesti Tesla szalon

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

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

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.