Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
A Formula 1 boxutcájában meghonosodott technikák alkalmazásával csökkentené egy óránál rövidebbre a szervizlátogatások többségét a Tesla. Elon Musk néhány nappal ezelőtti tweetje nem az első ilyen ígéret, bár az egyre nagyobb számban piacon lévő, és egyre idősödő autók miatt valószínűleg minden korábbinál nagyobb szükség van a szervizek működésének megreformálására. Excited to work with Tesla Service to enable same-hour service as often as possible! Applying Formula 1 pit crew techniques to Teslas. — Elon Musk (@elonmusk) July 23, 2022 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 Egy frissen piacra lépő autógyártónak nem csak a gyártást kell felskáláznia, de az értékesítés mellett a szervizhálózatot is ki kell építenie azokon a piacokon, ahol megjelenik. A Tesla esetében is jól látható volt, hogy mennyire komoly feladat ez olyan értékesítési növekedés mellett, amit az amerikai startup produkált az elmúlt 10 évben. A szervizek sok helyen csak hetek, hónapok múlva tudják fogadni az autókat (bár van ellenpélda is, amikor akár aznap vihető az autó), és sokszor a javítás is elhúzódhat, ha a szükséges alkatrész nem érhető el raktárról. A szervizlátogatások optimalizálása egy régi igény és törekvés a Teslánál. Azt már korábban is hangoztatták, hogy a szervizbe érkező autók többségét szeretnék még aznap visszaadni a tulajdonosának, de több piacon is használ a cég szervizautókat, amik házhoz mennek az egyszerűbb problémák megoldásához. A javítások idejét a foglaláshoz használt applikációval, illetve az autók távoli elérésén keresztül rendelkezésre álló diagnosztikával is igyekeznek rövidíteni. Az eddigi statisztikák szerint a javítások többsége akár napon belül megoldható, ha az ahhoz szükséges alkatrészek a helyszínen rendelkezésre állnak. Ehhez képest jelent előrelépést, hogy a jövőben a napon belüli javítások helyett igyekeznek akár egy órán belül elkészülni azokkal. Hogy pontosan mit szeretnének átvenni a Formula 1-ből, azt nem részletezték, de ez sem teljesen új törekvés a Teslánál. 2015-ben a Formula 1-ben 25 éves tapasztalattal (Benetton, Renault, Red Bull) rendelkező Kenny Handkammer érkezett a céghez, hogy felgyorsítsa a Tesla szervizek működését, de végül két évvel később elhagyta a céget, és a Bytonnál eltöltött közel három év után ma már a Lucid Motors kötelékében felel egy hasonló területért. Musk idén júniusban nyilatkozott úgy, hogy nagyobb szervizközpontokkal és specializált állásokkal szeretnék forradalmasítani az autók szervizelését, hogy akár tízszer jobbak lehessenek, mint a vetélytársaik. A szervizekben minden gyakoribb és speciálisabb feladatra egyedi állásokat alakítanának ki, ahogy az az autó gyártása során már teljesen megszokott. Megnyílt a budapesti Tesla szerviz A magyarországi Tesla tulajdonosok sokáig csak a bécsi és a grazi szervizre hagyatkozhattak, ha problémájuk volt az autójukkal, majd tavaly szeptemberben a Duna Autó Zay utcai telephelyén bérelt szervizállásokkal végre megnyílt az első szervizpont idehaza is. Bár az elérhető időpontok itt is gyorsan beteltek, a kritikus, de könnyen javítható hibákra a hazai szerviz is igyekezett erőforrást félretenni, hogy azokra a lehető legrövidebb időn belül megoldást találjanak. A szerviz idén júliusban költözött új helyre, a Tesla Váci úton lévő szalonja mellé, ahol már akár az új elvárásoknak megfelelően is ki lehet alakítani a szerelőállásokat. Elköltözött a budapesti Tesla szalon 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 Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!
Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó