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
auto
2024. 11. 21. csütörtök

Bemutatkozott a Mini kizárólag elektromos hajtással gyártásba kerülő crossover-tanulmánya

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

A Mini bemutatta a márka első elektromos crossoverének előfutárát, az Aceman Concept tanulmányt. A sorozatgyártásba kerülő Mini Aceman már kizárólag elektromos meghajtással lesz elérhető.

Az Aceman Concept nem csak a márka első crossoverét demonstrálja, de egyben bepillantást enged a gyártó jövőbeli teljesen elektromos termékcsaládjába is. Az A-oszlopok alatt, átlósan meghúzott kontúrok a klasszikus Minire emlékeztetnek, az újdonságnak mégis úgy sikerült megtartani minden jól ismert Mini stíluselemet, hogy közben nem hasonlít egyik korábbi modellhez sem. Különösen az arányait tekintve, a koncepció 4,05 méter hosszú, 1,99 méter széles (a tükrökkel együtt), 1,59 méter magas, és nagy méretű, 20 colos kerekeket kapott.

A leginkább szembetűnő különbség mégis az, hogy rengeteg sokszög jelenik meg az autón, szemben a megszokott, lekerekített formákkal. Látványos a hűtőrács-motívum LED-megvilágítása, amely világoszöld árnyalatban a nappali menetfénnyel és az éjszakai világítással egyaránt működtethető. Az új formanyelv neve Charismatic Simplicity, azaz karizmatikus letisztultság.

A Mini Aceman Concept nagyon közel áll a sorozatgyártásba kerülő modellhez, persze vannak különbségek, a külső tükrök minden bizonnyal növekednek majd, a világítótestek és a lökhárítók is változhatnak, de lényegi módosításokra már nem kell számítani.

A karosszéria a rövid túlnyúlásoknak köszönhetően a lehető legkisebb alapterületen kínál maximális helyet az utasoknak és csomagjaiknak. A tanulmányautó 4 ajtós, 5 személyes, és a csomagtérajtó mérete is figyelemre méltó, így egy praktikus, mégis stílusos autót alkottak.

„A tisztán elektromos meghajtás lehetőséget ad nekünk arra, hogy úgy gondoljuk tovább a MINI formanyelvének hagyományos értékeit, hogy közben maradéktalanul ragaszkodunk a kreatív helykihasználás alapelvéhez is. Olyan autókat hozhatunk így létre, amelyek minimális alapterületet foglalnak el az úton, miközben odabent minden korábbinál kényelmesebbek, sokoldalúbbak és több érzelmet váltanak ki.” – fogalmazott Oliver Heilmer, a MINI vezető formatervezője.

A belső kialakítással kapcsolatban a sajtóközlemény megjegyzi, hogy a fenntarthatóság jegyében nem használtak sem krómot, sem bőr borítást. A sorozatgyártásba kerülő modell kijelző- és vezérlőrendszere a MINI operációs rendszerének legújabb generációjára épül, az Android Open Source Project (AOSP) szoftvereit futtatva. Az új digitális felhasználói élmény egyszerű kezelhetőséget ígér, melynek középpontjában az OLED technológiás középső képernyő áll, de ide tartozik a következő modellgeneráció tisztán elektromos meghajtású modelljeit jellemző önálló hangzásvilág is, amely érzelemdús menethangokat, az új élménymódok esetében autentikus hangaláfestéseket ígér.

„Personal” élménymódban személyes háttérképet állíthatunk be a kör alakú középső kijelzőn, amelyhez mozgó tartalmak, például felhők, hullámzó óceán vagy egy medence víztükre társul, a megfelelő hangaláfestéssel. A „Pop-Up” élménymódban a MINI Concept Aceman tanulmányautó eseménydús navigációt és izgalmas meglepetéseket tartogat, miközben megmutatja a legoptimálisabb utat. Képes például arra, hogy kategóriákba rendezve felkínálja a legizgalmasabb szabadtéri programokat (az „Adventures” kategóriában), a legnépszerűbb éttermeket (a „Tasty” kategóriában) vagy az éppen aktuális közösségi eseményeket (a „Trending” kategóriában). Az egyes kategóriákhoz tartozó hangaláfestés segíti, hogy út közben ráhangolódjunk az adott programra.

A „Vivid” élménymód az azonnali szórakoztatásra helyezi a hangsúlyt, legyen szó akár egy piros lámpa előtti gyors megállásról, akár a nagyfeszültségű akkumulátor feltöltésének idejéről. Ehhez interaktív tartalom jelenik meg az OLED-technológiás kijelzőn és a műszerfal kijelzőfelületén, melyhez folyamatosan változó ritmusú, a felhasználó és a jármű közötti kapcsolat intenzitására reagáló hangaláfestés társul.

Élőben elsőként Kölnben, a 2022-es Gamescom videojáték-vásáron lesz megtekinthető a MINI Concept Aceman tanulmányautó, 2022. augusztus 23-28. között a Koelnmesse vásár- és kiállítási központban. A rendezvény megnyitóját online is élőben közvetítik majd.

 

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.