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 Az LG akkumulátor gyártásának problémái sok fejfájást okoztak a Hyundai és a GM illetékeseinek – utóbbi reagált a problémára talán a leghatározottabban, amikor az összes Chevy Bolt akkumulátorának cseréjét rendelte el. Bár ennek nem jelentéktelen költségei az elérhető információk alapján az akkugyártót terhelik, a blama óriási volt az autógyártók oldalán is, hiszen a vásárló, részben joggal, őket hibáztatja a történtekért. A GM ráadásul hónapokra kénytelen volt teljesen leállítani a Bolt gyártását, hogy a beérkező akkupakkok a csereprogramba mehessenek. A cég most némi pénzel igyekszik elejét venni újabb botrányoknak. A hallgatás aranyat ér Egy villanyautó biztonsága kapcsán leginkább a tűzesetektől tartanak a vásárlók. A félelem persze nagyrészt alaptalan, hiszen minden ismert adatsor azt mutatja, hogy az elektromos járművek kevésbé hajlamosak a kigyulladásra, mint a belsőégésű motoros társaik. Másrészt viszont nagyon is érthető, ha valaki tart ettől, hiszen ha egy lítiumos akkupakk mégis kigyullad, a tűz önmagát táplálja oxigénnel és rendkívül nehéz eloltani. Ezért aztán az autógyártók is leginkább a tűzesetektől tartanak, hiszen még egy-egy elszigetelt incidens is rendkívül nagy károkat tud okozni a márka, vagy a típus imázsának, amin sok millió dollárnyi reklámkampány is nehezen segít. A GM is valószínűleg így gondolkodik, hiszen a Bolt eladásai amúgy is alulmúlták a várakozásokat, a gyártási hibából adódó tüzek és az azokat követő, az összes eddig legyártott példányt érintő akkucsere program pedig nem segítették az autó eladásait. Leállt a GM egyetlen villanyautójának gyártása Olyannyira nem, hogy miközben minden autó ára folyamatosan emelkedik, a Boltnál kénytelenek voltak egy jelentős, 6000 dolláros árengedményt adni idén, hogy új életet leheljenek az értékesítésbe. Ez viszont nem igazán tetszett azoknak a tulajdonosoknak, akik ennél drágábban vették a kocsijukat és kénytelenek hónapokat várni az akkucserére, miközben egy potenciálisan veszélyes kocsival közlekednek. Ezért a vállalat úgy döntött, hogy a korábbi vásárlóknak is felajánlja az utólagos 6000 dolláros, nagyjából 2,3 millió forintos kedvezményt, azaz visszautal nekik nagyjából 16%-ot a kocsi egykori vételárából. Mindezért cserébe csak egy apró szívességet kérnek: a tulajdonosnak le kell mondani minden, a Bolt akkumulátor bajait érintő további követelésről, peres eljárásról, vagy kártérítési igényről mind maga, mind örökösei és képviselői nevében. A Jalopnik cikkére válaszul az autógyártó kiemelte, hogy ez egy standard jogi formula és nem jelenti azt, hogy az autóval kapcsolatban ne lehetne további garanciális, vagy későbbi visszahívásokból eredő igényeket érvényesíteni – úgy néz ki tehát, ez csak a jelenlegi akkuvisszahívásra vonatkozik. A GM-nek is nyögvenyelősen megy ez a villanyautó-gyártás 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!