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
auto
2024. 09. 08. vasárnap

Egyetlen másodperc alatt 96 km/h-ra? A horvátok szerint lehetséges!

Akik először vezetnek elektromos autót, rendszeresen arról számolnak be, hogy mennyire meglepődtek a hirtelen nyomatékon és a dinamikus, könnyed gyorsuláson – többek között ez a tulajdonság a legfőbb oka annak, hogy ezek az emberek sosem térnek vissza a belsőégésű motoros autókhoz. Azt azonban csak nagyon kevesen tapasztalták meg életükben, hogy milyen az, amikor a jármű 2 másodperc alatt, vagy netán gyorsabban ér fel teljesen mozdulatlan helyzetből 100 km/h környékére. Ahhoz, hogy ilyen élményben legyen részünk, egy Rimac Neverával kell összebarátkoznunk, amely jelenleg a világ legjobban gyorsuló, gyártásban lévő utcai autója. A horvátok szuperautójának mindössze 1,85 másodpercre van szüksége, hogy nulláról hatvan mérföld per órára, azaz 96 km/h-ra érjen fel. De tényleg „csak” ennyit tud?

A The Drive magazin riportere a kaliforniai Monterey Car Week rendezvényen csípte el egy szóra Matija Renićet, a Rimac vezető mérnökét, és tette fel neki a kérdést: mi az az elméleti gyorsulási idő, amire képesek lehetnek az elektromos szupersportautók? Renić szerint kevesebb mint egy szekundum alatt is felérhetnek a jövő elektromos hiperautói 96 km/h-ra, a Nevera esetében azonban nem ez volt a cél. A horvátok a hiperautójukat egy komplex járműnek tervezték, ami nem csak arra való, hogy egy versenypályán parádézzon, és rekordokat állítson fel. Ha ez lenne a cél, nem kizárt, hogy a Nevera adatlapján már most is alacsonyabb szám jelölné a gyorsulási időt. Az viszont már más kérdés, hogy biztonsági okokból talán sosem aknázzák ki igazán azt, amire egy nagy teljesítményű elektromos hajtáslánc képes lenne.

Videó: 1914 lóerőt vittek ki a hóra a horvátok

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.