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
auto

30 ezer euró alatti villanyautót hoztak Európába a kínaiak

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

Az MG jelenleg a legsikeresebb, Európában működő, kínai tulajdonban lévő autógyártó több tisztán elektromos modellel a kínálatában, így nem meglepő, hogy óriási figyelem kíséri minden lépését. Márpedig most valóban nagy a mozgolódás a SAIC autógyártó vállalathoz tartozó márka háza táján, hiszen új modellt készül piacra dobni: a Kínában MG Mulan, Európában pedig MG4 Electric névre keresztelt ferdehátúból a napokban érkezett meg a legelső szállítmány a kontinensünkre, ma délelőtt pedig megtartották hivatalos európai premierjét.

Európába érkezett az első MG4 szállítmány

A villanyautó specifikációi már nagyrészt ismertek voltak, de érdemes felfrissíteni a korábban olvasottakat: az MG4 Electric a legelső modell az úgynevezett MSP (Modular Scalable Platform) padlólemezen, emiatt a vállalat az eddigi legfontosabb termékének tekinti. Összesen három változatban tör be az európai C szegmensbe, melyek két különböző akkuméretet és motorteljesítményt kínálnak.

A belépő szintű változat a Standard, amely 51 kWh kapacitással, 350 km WLTP hatótávval, és 125 kW teljesítménnyel debütált – a hajtást a hátsó tengely végzi. Ebben a verzióban LFP akkumulátort találhatunk, amely 6 modulból és 104 cellából épül fel, tölteni AC-n 6,6 kW-tal, DC-n 117 kW-tal lehet. Az autó körülbelül 7,7 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra, a végsebesség pedig 160 km/h, de ez változattól függetlenül ennyire van korlátozva.

A Comfort és a Luxury változat 64 kWh akkuval van felszerelve, ez már NMC kémiát kínál, és előbbivel 450, utóbbival 435 km hatótávot lehet elérni a hivatalos WLTP mérés szerint. Csúcsteljesítményük 150 kW 250 Nm mellett hátsókerékhajtással, de a nagyobb tömegük miatt egy kicsivel lassabb a gyorsulásuk, 7,9 másodperc. A töltés váltakozó áramon 11 kW-on tetőzik, egyenáramon pedig 135 kW a plafon.

A 4287 mm hosszú, 1836 mm széles és csupán 1504 mm magas ötajtós hatchback tengelytávja 2705 mm, így bőséges helykínálat akad a kocsiban utazó család számára. Változattól függően akár 363 liter csomag is elfér a csomagtérben, amely 1777 literre bővíthető az ülések ledöntésével. A nagy helykínálatban egyébként közrejátszik az úgynevezett ONE PACK akkudizájn, aminek köszönhetően mindössze 110 mm vastag az akkupakk.

Az MG4 Electric egy 7 hüvelykes digitális műszercsoporttal rendelkezik a legfontosabb információk megjelenítéséhez, továbbá egy 10,25 hüvelykes infotainment képernyő helyezkedik el középen. Ezzel vezérelhető az MG iSMART csatlakozási rendszer, amely az Apple CarPlay és Android Auto segítségével összeköti az okostelefonokat a jármű különböző funkcióival, például a légkondi vezérlésével. A Luxury verzióhoz hőszivattyút is kap a vásárló.

Az MG4 Electric legolcsóbban 28.990 euróért, jelenlegi árfolyamon átszámítva körülbelül 11,5 millió forintért vihető haza.

Ezekkel az autókkal tör be Magyarországra a nagy sikerű kínai márka

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.