PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2luc3Rlci8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pbnN0ZXIvJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi9oeXUta2FtcGFueW9rLWluc3Rlci12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lcmVrLTYwMHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto
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

Amikor a Ford 2019-ben bemutatta első tisztán elektromosnak tervezett autóját sokan felkapták a fejüket. Na nem azon, hogy az egyik legrégebbi autógyártó elektromos autót fejlesztett, hanem hogy az mindjárt a Mustang nevet kapta. A kedélyeket pedig azzal fűtötték tovább, hogy ezt az ikonikus nevet egy olyan elektromos modellnél merték alkalmazni, ami ráadásul SUV-nak lett tervezve! Azóta sok példány legördült a gyártósorról, és a Mach-e még az „igazi” Mustangosok körében is elismert, de legalábbis megtűrt jármű lett, vagyis kiérdemelte a helyét a Mustangok kínálatában.

Ford Mustang Mach-e GT AWD

Temethetjük a benzinkorszakot?

Sokan féltek és félnek a mai napig attól, hogy egy gyártó végleg leszámol a benzines modellekkel a sportos kategóriákban és az időt, energiát a pénzt az elektromos fejlesztésbe teszi. Pedig a kettő együtt is megférhet egymás mellett, bár ennek azért vannak feltételei. A Ford Mustang rajongóinak mindenesetre ettől nem kell tartania, hiszen a napokban a Detroiti Autószalonon mutatta be a Ford a 2024-ben piacra kerülő új Mustang családot, méghozzá egy frissen fejlesztett V8-as erőforrással. Hogy mit kínál a Mustang hetedik generációja? Nem kevesebbet, mint az eddigi legizgalmasabb és legvizuálisabb, a vadászgépek által inspirált digitális pilótafülkétől kezdve az új, fejlett turbófeltöltős és szívó motorokon át az élesebb, mégis időtlen külső dizájnig.

Ford Mustang V8 2024 család Forrás: media.ford.com

A technológiailag eddigi legfejlettebb, vezetőközpontú cocpit a Fordtól, amit a vadászrepülőgépek pilótafülkéje ihletett. Forrás: media.ford.com

Mi köze ennek az elektromos Mustang-hoz?

Nos, Jim Farley szerint egészen sok minden!

Bizonyos értelemben a Mustang Mach-e teremtette meg annak a lehetőségét, hogy ez az autó megszülethessen!

– Hangzott el a Detroiti Autószalonon.

A Mach-e ugyanis meglehetősen kelendő. Sőt, az Egyesült Államokban a második legtöbbet eladott elektromos márkává tette a Fordot, ami a gyártót is meglepte. 2022 júliusában például többet adtak el belőle, mint a hagyományos társából.

Ironikus módon tehát a Mach-e sikere nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Ford tovább folytathatja a benzinmotorok fejlesztését szemben azokkal a rivális autógyártókkal, akiknek azért kell küzdeniük, hogy az elektromos autók eladásaival csökkentsék a saját szén-dioxid kvótájukat. Legalábbis a Ford vezérigazgatója szerint.

A versenytársaink folyamatosan krediteket vásárolnak a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében, így nem tudnak ilyen járművel előállni".

Ford Mustang Mach-e GT 2023 és Ford Mustang GT 2024

A Dodge - többek között - éppen a kibocsátási előírásokra hivatkozva döntött úgy, hogy 2023 végén leállítja a benzinmotoros Charger és Challenger gyártását. A Chevrolet várhatóan szintén leállítja a benzines Camaro gyártását a következő években, mivel a GM azt tervezi, hogy 2035-re kizárólag tisztán elektromos meghajtású járműgyártóvá válik. Ezzel viszont úgy tűnik, hogy a hetedik generációs Ford Mustang marad az egyetlen belső égésű játékos az izomautók szegmensében.

A legszebb az egészben pedig, hogy mindehhez a Mustang elektromos változata játssza a főszerepet! Valóban ironikus, hogy mindazok, akik annak idején petícióval akarták elérni, hogy a Ford változtassa meg villanyos SUV-ja nevét, mert meggyalázza azt, most éppen annak örülhetnek, hogy a Mach-e sikere tartja életben szeretett V8-as változatukat!

Villámteszt: Ford Mustang Mach-E GT

Zvara Szabolcs

Hiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához.