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 Miközben több európai országban az erős december után januárban jelentősen visszaestek az elektromosautó-eladások, addig Magyarországon enyhén növekedni tudott a villanyautók népszerűsége. 2023 januárjának végére összesen 65.187 zöld rendszámos jármű futott hazánk útjain, amelyből 35.761 volt tisztán elektromos. Az idei év első hónapjában összesen 1590 jármű kapott zöld rendszámot, melyek közel kétharmada, 1007 példány volt tisztán elektromos (5E kategória). Az előző év első hónapjához képest ez 18%-os, míg az előző hónaphoz viszonyítva 6,7%-os növekedés. A hazai utakon futó tölthető hibridek száma 569 példánnyal nőtt, ami tavaly januárhoz viszonyítva 4%-os növekedés, de decemberhez képest hasonló mértékű visszaesést jelent. Az 5N+5P kategóriába sorolt konnektoros hibridek havi forgalomba helyezése gyakorlatilag két éve változatlan, nem tud jelentős mértékben kitörni a 600 körüli sávból. A zöld rendszámos motorkerékpárok száma 14 darabbal több, mint az előző hónapban, a napokban lépheti át a 300-as számot. Az 5Z, azaz egyéb nulla emissziós (gyakorlatilag hidrogén üzemanyagcellás) járművek száma tavaly júliustól egyáltalán nem növekedett, továbbra is mindössze öt hidrogénnel hajtott jármű rendelkezik magyar zöld rendszámmal. A zöld rendszámos járművek területi eloszlását tekintve tovább nőtt a vidék előnye, 1044 rendszámot osztottak ki vidéken, míg 546 pár jutott Budapestre. Dátum Kategória szerinti bontás Területi eloszlás Összesen Motorkerékpár 5E 5N 5P 5Z Budapest Vidék 2022. január 31. 66 22.388 13.504 8.131 2 18.805 25.285 44.091 2022. február 28. 84 23.259 13.963 8.299 2 19.394 26.211 45.607 2022. március 31. 99 24.780 14.500 8.477 3 20.199 27.660 47.859 2022. április 30. 117 25.897 14.955 8.627 4 20.833 28.767 49.600 2022. május 31. 137 27.036 15.422 8.869 4 21.531 29.948 51.478 2022. június 30. 153 28.077 15.782 9.019 4 22.075 30.958 53.035 2022. július 31. 179 29.244 16.210 9.214 5 22.786 32.068 54.852 2022. augusztus 31. 209 30.440 16.625 9.386 5 23.454 33.212 56.665 2022. szeptember 30. 237 31.602 17.094 9.544 5 24.156 34.330 58.482 2022. október 31. 253 32.596 17.576 9.699 5 24.848 35.284 60.132 2022. november 30. 271 33.811 18.112 9.850 5 25.592 36.460 62.052 2022. december 31. 282 34.754 18.587 9.966 5 26.131 37.466 63.597 2023. január 31. 296 35.761 19.013 10.109 5 26.677 38.510 65.187 forrás: BM A tisztán elektromos járművek kategóriáján belül a legtöbb zöld rendszám természetesen ezúttal is személygépkocsiknak jutott 902 az ehavi növekmény. Egyre népszerűbbek az elektromos teherautók, 94 ilyen jármű kapott zöld rendszámot januárban. Az autóbuszok száma tízzel növekedett, és egy vontató is rendszámot kapott, jó esély van rá, hogy ez az általunk is tesztelt, 300 km hatótávval rendelkező Volvo FL nyergesvontató lehetett. Kipróbáltuk Volvo 300 km hatótávú nyergesvontatóját Dátum Járműtípus bontás az 5E kategórián belül Autóbusz Személygépkocsi Tehergépkocsi Vontató Összesen 2022. január 31. 101 21.075 1.211 1 22.388 2022. február 28. 103 21.909 1.246 1 23.259 2022. március 31. 104 23.398 1.277 1 24.780 2022. április 30. 104 24.451 1.341 1 25.879 2022. május 31. 111 25.534 1.399 2 27.046 2022. június 30. 124 26.462 1.487 4 28.077 2022. július 31. 131 27.566 1.542 5 29.244 2022. augusztus 31. 141 28.625 1.668 6 30.440 2022. szeptember 30. 143 29.700 1.754 6 31.602 2022. október 31. 144 30.608 1.836 8 32.596 2022. november 30. 144 31.732 1.927 8 33.811 2022. december 31. 144 32.587 2.014 9 34.754 2023. január 31. 154 33.489 2.108 10 35.761 forrás: BM Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!