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 Arról korábban már több tételben és összefüggésben is beszámoltunk, hogy a Tesla ez év elején – hasonlóan a korábbi ciklusokhoz – jelentős árejtéseket jelentett be, és ez nem csak arra volt jó, hogy újabb vevőket csaljon a hívei közé, de arra is, hogy a villanyautós piac olyan nagy (étvágyú) szereplőit, mint a Ford is, szintén árcsökkentésre vegyék rá. A furcsa helyzetnek pedig végül is a jól időzítő, potenciális vásárló a legnagyobb nyertese – ahogyan Magyarországon is, ahol milliókkal olcsóbban vált elérhetővé a Tesla egy-egy modellje. Árkép csata után – itt vannak a Tesla árcsökkentés eredményei Nos, a Tesla árháborúja megtette a hatását a kínai piacon is – ahogyan arról a Bloomberg friss híre beszámolt a BYD számára az elmúlt hónapban összesen 18 milliárd dollárnyi értékvesztést eredményezett. Annak az autógyártónak, amelyet az ázsiai piacon az egyik legrugalmasabb szereplőnek tartanak. Márpedig a BYD részvényei az amerikai tőzsdén 14 százalékot estek, amely több, mint amennyit a Tesla – az amerikai cég 9 százalékkal lépett lejjebb ugyanebben az időszakban. Ez a mínusz 9 százalék egyébként az egész elektromos járműgyártó ipar aktuális bevételi mutatója is. (Az pedig külön is érdekes, hogy a Tesla legutóbbi, 65 százalékos részvényárfolyam mélyrepüléséből máris kilábalni látszik; a Bloomberg számításai szerint mostanra e bukóból 60 százalék feletti szintet máris „ledolgozott”.) A BYD-vel szemben a gazdasági napilap szerint a kereskedők egyre óvatosabban fogalmaznak, a cég kilátásai a kereslet további lassulására utalnak. Ahogyan Robert Mumford, a GAM Hong Kong Ltd. befektetési menedzsere összefoglalta: az a gond, hogy a túlzott árcsökkentések a vevői érdeklődés visszaesését is eredményezik, mivel a piac még, további áresést szeretne, és kivár. A probléma az, hogy „ez a várakozás túlzottan negatív hatással van az összes szereplő árrésére” – mondta a szakértő, aki szerint az eddigi, alacsonyabbra leszállított árakat a kereslet felhajtó hatás nem tudta ellensúlyozni. (Forrás: Wu Wa, Youtube) Mumford azonban így is arra számít, hogy a BYD az árháború nyertesei közé fog tartozni, mivel a sencseni székhelyű cégnek saját chip-gyártási és akkutermelési kapacitása is van, és az ellátási láncának nagy részét is irányítja. A Citigroup elemzői, Jeff Chung és Beatrice Lam is arra jutott, hogy a BYD hosszú távon tovább tudja majd növeli a piaci részesedést, de az akkor is elgondolkodtató, hogy ha a BYD árfolyamát ennyire megtépázta ez az árváltozás, akkor milyen hatással lesz ez a többi cégre. Máris megismételték A Tesla vasárnap késő este 5-, illetve 10 ezer dollárral csökkentette Model S szedánjának és Model X SUV-jának árát az Egyesült Államokban. Az ismételt árcsökkentésről Elon Musk azt mondta, hogy mivel „az év eleji csökkentések felkeltették az érdeklődést a cég elektromos járművei iránt”, érdemes azt megismételni. A Model S árazása így aktuálisan 89.990 dollárról a Modell X 99.990 dollárról indul. Ez az autógyártó közlése szerint 5,3, illetve 9,1 százalékos csökkenést jelent. Csökkentették az árát a nagyobb teljesítményű, Plaid változatoknak is: ezek 4,3-, illetve 8,3 százalékkal lettek olcsóbban hozzáférhetők. Az S és az X Plaid így a január eleji árhoz képest már 26 ezer, illetve 29 ezer dollárral kerül kevesebbe. Így lesz továbbra is egészségesen nyereséges a Tesla Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1ub3YtMTMwMHg2MDAtMy12ZXIyLWF1dG9tb2Rvc2l0b3R0LTIwMjQtMTEtMDguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS92aWxsYW55YXRvc29raHUtbm92LTEzMDB4NjAwLTMtdmVyMi1hdXRvbW9kb3NpdG90dC0yMDI0LTExLTA4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Szabó M. István Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!