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 Minden méretében, de még hatótávban és akku kapacitást tekintve is növekszik egy kicsit a Hyundai népszerű B-SUV szegmenses modellje a Kona a 2024-es modellévtől. Megjelenésében, stílusában és funkcionalitásában pedig közeledik az Ioniq 5 modellhez. Egy ráncfelvarráson már átesett néhány éve a Kona, ezúttal azonban második generációról, teljes megújulásról beszélhetünk. Bár a Kona még mindig kapható hagyományos erőforrással is, a tervezésnél is történt egy alapvető változás. A korábbi modellt belsőégésű motorosnak tervezték, de készült belőle elektromos változat is, az új Konánál fordított a helyzet: elektromos autót terveztek, amely hagyományos erőforrásokkal is kapható lesz. A koncepcióváltás legfontosabb előnye a tágas belső tér. Minden dimenziójában nőtt Az előző generációhoz képest minden kiterjedésében nagyobb lett az új Kona. Az elektromos változat hossza 4355 mm, ami 175 milliméteres növekedés, a tengelytáv 6 centivel nőtt, 2660 milliméterre. Az új Kona 1825 mm széles (+25 mm) és 1575 mm magas (+20 mm). A légellenállási együttható 0,27. A csomagtér 466 literes, és végre elöl is található egy 27 literes doboz, ahol remekül elfér a töltőkábelek mellett a V2L adapter is (külső áramforrásként is használható lett az autó). A töltőnyílás továbbra is az autó orrán található, amely kifejezetten praktikus hely, ide ér el legjobban a töltőkábel, bárhol legyen a töltőoszlop. Az elhelyezés hátránya, hogy havazás, ónos eső esetén előfordulhat, hogy befagy az ajtócska. Az új Kona éppen ezek megelőzésére fagymentesítő megoldást is kapott. Az N-line változat fekete tükrökkel, légterelőkkel és opcionálisan fekete tetővel érkezik, az autó orrán és hátulján pedig egyaránt megjelent az Ioniq 5-ben debütált pixel-design fénycsík. Belül nem csak felfrissült, tágasabb is lett A műszerfal és a középső infotainment képernyő egyaránt 12,3 hüvelyk méretű, utóbbi természetesen érintésérzékeny. A két kijelző egy közös panel alá került, így egységes, letisztult belső megjelenést biztosít. Harmadik kijelzőként fogható fel a szintén 12,3″ méretű szélvédőre vetítő HUD, ennek köszönhetően a legfontosabb információk folyamatosan szem előtt vannak. Az irányváltó felköltözött a középkonzolról a kormányoszlopra, így a két első ülés között jóval több a rakodóhely. Az élményt hangulatvilágítás fokozza, a hátsó ülés támlája két fokozatban dönthető, ahogy az utasoknak kényelmesebb. Nagyobb akku és kétirányú töltés Az új Kona, ahogy az elődje is, kétféle akku kapacitással kerül piacra, de mindkettő növekedett. A Standard Range változat akkuja 48,4 kWh kapacitású (első generációban 39 kWh volt), ehhez az aksihoz 114,6 kW teljesítmény és 255 Nm nyomaték jár. A Long Range verziónál kisebb a növekedés, a korábbi 64 kWh-s helyett 65,4 kWh kapacitású csomag került az autó alá. A nagy akkus Kona teljesítménye 160 kW-ra nőtt, nyomatéka szintén 255 Nm. A nagyobb akkuval a WLTP ciklus szerinti hatótáv 490 km körül alakul. Mindkét akku 400 voltos rendszerű, a 10-80%-os töltési időként a gyártó 41 percet adott meg. A maximális töltési teljesítmény biztosításához az autó akku fűtéssel is rendelkezik. A Kona is megkapta a Hyundai csoport villanyautóinál már jól ismert V2L megoldást, amely nem csak belső konnektort tartalmaz, de egy adapter segítségével a töltőnyílás is konnektorrá alakítható. Az európai változat maximális teljesítménye 3,13 kVA, ami elég komoly, vészhelyzetben akár egy lemerült villanyautós társat is kisegíthetünk töltéssel, de a fő funkció inkább a vészhelyzeti áramforrás otthoni áramszünet esetére vagy a vadkempingezés. Vezetéstámogatás A vezetéstámogató rendszerek listája hosszú, az autó 2-es szintű önvezetést tud. A távolságtartó tempomaton kívül többek között sávtartás, sávelhagyás gátlás, vészfékező rendszer, holttér-figyelés, keresztirányú forgalom figyelés szerepel a listán. Szűk parkolóhelyen hasznos lehet, hogy az autó a távvezérlővel előre-hátra kívülről is tologatható, így kiszállás után üres utastérrel állhatunk be a szűk helyre. A parkolást, szűk helyen manőverezést 360 fokos, felülnézetes kamerakép segíti, míg I-PEDAL néven ebben a típusban is elérhető lett az egypedálos vezetés. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1ub3YtMTMwMHg2MDAtMy12ZXIyLWF1dG9tb2Rvc2l0b3R0LTIwMjQtMTEtMDguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS92aWxsYW55YXRvc29raHUtbm92LTEzMDB4NjAwLTMtdmVyMi1hdXRvbW9kb3NpdG90dC0yMDI0LTExLTA4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!