PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtNjUweDMwMC0zLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtMTMwMHg2MDAtMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEwL29wZWwtYXN0cmEtc3QtMjQwNDMwLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48SU1HIFNSQz0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL19bVElNRVNUQU1QXS9yZWRvdC5naWY/aWQ9YlEwd1JJYm9pNGZlUThkbFhvZ1F4WmRTLkJrZ0ZwaTFNRWlrajJ1Y2VrMy5mNy9mYXN0aWQ9a25hamhrbm5ob2ZweXlpanVtcHhsbmhxZWhseC9zdHBhcmFtPXhrbWZpa2R1Z3gvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PSIgc3R5bGU9IndpZHRoOjFweCFpbXBvcnRhbnQ7IiAvPg== Két hete még csak a sziluetteket, ma már minden részletet megmutattak hivatalos fotókon a március végi premier előtt a Kia EV9 SUV-ról, amely egy 6 és 7 üléssel egyaránt kapható, tágas és kényelmes, igazi családi elektromos modell lesz. A Kia EV9 a külsőt tekintve egy autentikus SUV, a belső fotók alapján pedig reménykedhetünk, hogy a korábbi egyterű stílus számos előnyét, így a tágas belső kialakítást, a praktikumot és variálhatóságot sikerült átültetni a mai divatirányzatoknak is megfelelő karosszériába, melyet a Kia Egyesült Ellentétek formafilóziófiája inspirált. Igaz ez a kifejezés a Kia számára nem a SUV-be oltott egyterű ellentétét, hanem a természet és a modernitás közötti feszültséget jelenti. A külső megalkotásakor a fejlesztőcsapat kiemelt célja volt, hogy minden korábbinál különlegesebb megjelenést alkossanak. Az autó orrát egyszerű, letisztult felületek jellemzők. A „hűtőmaszkot” megvilágítás hangsúlyozza, amely digitalizálja a Kia jellegzetes „tigrisarcát”, ezzel futurisztikussá teszi az autó megjelenését. A LED nappali menetfénye animált világítási móddal is rendelkezik. Oldalnézetből megkérdőjelezhetetlen a SUV vonalvezetés, de közben a légellenállást is igyekeztek alacsonyan tartani. A háromszögletű sárvédőelemek és a kerékjárati ívek dinamizmust sugároznak. A kilincsek természetesen az ajtók síkjába simulnak, a lejtős tetővonal a hatékonyságot, az alacsonyra húzott övvonal a térérzetet erősíti. A csomagtérajtó vonalai egyszerűek, a hátsó fények összhangban vannak az elsőkkel. Az EV9 az e-GMP platformra épül, így a padló teljesen sík, a tengelytáv hosszú, amely lehetővé tette a kényelmes, három üléssoros kialakítást. A leghátsó sor nem csak szükségmegoldás, az itt ülők is kényelmesen utazhatnak. Az EV9 hat- és hétüléses változatban egyaránt piacra kerül, és a tervezők figyelembe vették a családoktól érkező visszajelzéseket annak érdekében, hogy valamennyi utas kényelmét biztosítsák. Nem csak az első, a második sor utasai is dönthető üléstámlákkal tehetik kényelmesebbé üléspozíciót. Ezen kívül a második sor ülései 180 fokban elforgathatók, azaz teljesen szembefordíthatók a harmadik üléssorral. A harmadik sor is kap pohártartókat és töltőcsatlakozókat a mobileszközökhöz. Az utastér tágasságát tovább növeli a világos belső kialakítás. A funkcionális részletek elegánsak, egyszerűek, könnyen kezelhetők. A kormánytól az utastér középvonaláig nyúlik a lebegő panoráma-műszerfal, amely két 12,3 colos képernyőt és egy integrált 5 colos kijelzőt tartalmaz. A fizikai nyomógombok számát igyekeztek minimalizálni. A digitális kapcsolatot is kínáló, széles képarányú infotainment képernyő alatt elhelyezett érintőgombokkal vezérelhető a fűtés, szellőzés és légkondicináló rendszer. A középkonzol számos tárolóhelyet tartalmaz, az alsó rekesz különösen tágas. A Kia EV9 hivatalos világpremierjét március végén rendezik, ekkor fogják nyilvánosságra hozni az autó műszaki paramétereit is. Nem hivatalosan azonban néhány információ már kiszivárgott, így két akkumulátor méretre számíthatunk, melyek közül a kisebb 354 km, a nagyobb 467 km körüli hatótávot jelent. Az alapmodell várhatóan 200 lóerős (149 kW), a csúcsmodell pedig 400 lóerős (298 kW) teljesítménnyel rendelkezhet. További jó hír, hogy nem csak a bemutatóra, de a piaci bevezetésre sem kell már sokat várnunk, az ígéretek szerint az EV9 még idén piacra is lép. További részletek az új Kia EV9-ről 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!