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 Van az a pont, amikor egy ártalmatlannak tűnő viccelődés, a márkához kapcsolódó közhely annyira elterjed, hogy már komoly károkat tud okozni az autógyártó imázsának. Úgy tűnik a BMW-nél most érkeztek el a töréspontra. Megelégelték Vannak olyan autókhoz, illetve autóvezetőkhöz kapcsolódó sztereotípiák, amelyek országhatárokon is átnyúlnak és gyakorlatilag a popkultúra részévé váltak. Itthon a népi folklór a szocializmusban a kalapban vezető skodásoktól óvott, ami a rendszerváltás után a kalapos suzukisra változott. Hogy ennek volt-e alapja, azt nem tudjuk, de lehetett abban valami, hogy aki kalapban ül egy autóban, az fura szerzet. A bajor presztízsmárkához is kötődnek hasonló népi bölcsességek, és úgy néz ki, a BMW megunta, hogy miközben euró milliókat költ drága imázskampányokra, a figyelmetlen sofőrök miatt sokan negatív képzeteket társítanak a kék-fehér logóhoz. Havidíjas ülésfűtést kapnak a BMW-k A BMW-s soha nem indexel – tartja a hiedelem, ami azt a látszatot kelti, mintha a márka autónak használói túlzottan agresszíven vezetnének, úgy éreznék nekik nem kell senkire figyelniük, vigyázzon a másik. Pedig erről szó sincs, valószínűleg pont annyiszor indexelnek, mint mások, csak az emberek irigyek és gonoszak. A gyártó azonban most úgy döntött, hogy véget vet a rosszízű tréfálkozásnak, és havidíjas előfizetései közé felveszi az Autoblinker szolgáltatást. A havi 42 euróért elérhető extra sávváltáskor automatikusan aktiválja az indexet. Ez nyilván nem teljesen ideális, hiszen ezt kicsit előbb, a kormánymozdulatot megelőzően kellene megtenni, de jobb, mint a semmi, és remélhetőleg a cég fejlesztői egy későbbi OTD (Over the Dealership) frissítés keretében okosítják majd még a szoftvert. Az Autoblinker+ az igazán udvarias sofőröket segíti, ugyanis további havi 69 euróért cserébe az előzés, vagy dugóban történő sávváltás befejezése után három villanás erejéig aktiválja a vészvillogót is, megköszönve, hogy beengedték az autót. Elindult a havidíjas „önvezetés” a Teslánál A két újdonság azonban csak a kezdet, az autók szoftvereit visszafejtő Greed the Only nevű Twitter felhasználó azt mondja, már látja egy új, még fejlesztés alatt álló extra nyomait a most kiadott frissítések egyikében. Ezek szerint hamarosan érkezhet a Move! nevű szolgáltatás, amely egyelőre csak autópályán és csak 150 km/h felett működik majd. A megoldás lényege, hogy ha a BMW öt méternél közelebb ér az előtte haladóhoz, akkor az autó automatikusan egy méterre csökkenti a követési távolságot, majd elkezdi villogtatni a fényszórókat. A már megvásárolható újdonságok kapcsán egyébként van egy jó hírünk is, ugyanis a gyártó online boltjában ezen a linken, kizárólag a mai napon, mindenkinek elérhető egy 12 hónapos ingyenes csomag is. A Mercinél is érkezik az utólag megvásárolható extra PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by1zenBvbnpvcmktMS0yMDI1LTAzLTAxLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDIvZWxla3Ryb21vcy1hdXRvLXN6cG9uem9yaS0xLTIwMjUtMDMtMDEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!