PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9lbGVrdHJvbW9zYXV0b3Njc2FsYWRpbmFwLmh5dW5kYWkuaHUvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2VsZWt0cm9tb3NhdXRvc2NzYWxhZGluYXAuaHl1bmRhaS5odS8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1lZ3llYi1yZW5kZXp2ZW55ZWstZXZjc2FsYWRpbmFwLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyLTYwMHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1lZ3llYi1yZW5kZXp2ZW55ZWstZXZjc2FsYWRpbmFwLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyLTE5NDB4NTAwLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi9oeXUtZWd5ZWItcmVuZGV6dmVueWVrLWV2Y3NhbGFkaW5hcC12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lci0xOTQweDUwMC0xLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto

Bemutatkozott a Smart #3

A Sanghaji Autószalonon bemutatkozott a Smart legújabb tisztán elektromos modellje, a #3. A  Mercedes-Benz AG és a Zhejiang Geely Holding Group (vagy ahogy emlegetni szoktuk: Geely) közös vállalkozásának újdonsága nem csupán a nevében igyekszik megfelelni az aktuális trendeknek, hanem dimenzióival is: 4400 mm-es hosszával, 1844 mm-es szélességével, 1556 mm-es magasságával, valamint 2785 mm-es tengelytávolságával a #3 a márka eddigi legnagyobb járműve. Bátran kijelenthetjük, hogy a pusztán városi rohangálásra tervezett kicsi Smartok korszaka véget ért, a növekedési láz elérte az immár Kínában székelő márkát is, amely új generációs palettájában praktikus, családi modellek felvonultatását tűzte ki célul.

Búcsúzik a Smart legkisebb villanyautója

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

A #3 külső megjelenése olvasóink számára már nem újdonság, hiszen korábban már beszámoltunk a modell érkezéséről a kínai hatóságokhoz benyújtott gyártói dokumentumok alapján. Annyit érdemes megjegyezni, hogy a #3 szinte változtatás nélkül másolja kisebb testvérének, a #1 stíluselemeit, amiket egyébként a Mercedes-Benz EQ sorozat kompakt villanyautói inspiráltak – nem véletlenül, hiszen a tervezésért a német autógyártó globális dizájncsapata volt felelős.

A Smart #3 kialakítását a sima vonalak és atletikus ívek határozzák meg, amelyek célja az aerodinamikai teljesítmény fokozása. Elöl a karcsúsított CyberSparks LED-es fényszórókhoz jellegzetes „cápaorr” és A-alakú széles rács párosul. Az oldalakon a kiemelkedő kéttónusú tető találkozik a megfeszített íjra emlékeztető jellegzetes vonallal, sima, elegáns, sportos fastback sziluettet hozva létre. A légterelő, a C-oszlop és a hátsó sárvédő a lökhárítóval kombinálva modern görbületet teremt, a pixeles elemekkel ellátott hátsó lámpák pedig a prémium hangulatot erősítik. A belső térben a műszerfal beleolvad egy magas középkonzolba, amelyen egy 12,8 hüvelykes megemelt központi képernyő található.

A hajtáslánc adatairól nem tett említést a Smart, de a korábban említett dokumentumokból tudjuk, hogy a #3 a Geely SEA elektromos platformján fekszik, az alapmodell pedig egy 200 kW teljesítményű villanymotorral dolgozik, ami a hátsó kerekeket hajtja. Az összkerékmeghajtású verzió esetében egy 115 kW-os villanymotor egészíti ki ezt a rendszert az első tengelyen. Az akkumulátorkapacitásról egyelőre nincs információ, így nem tudni, hogy marad-e a #1 66 kWh-s akkucsomagja és a 150 kW-os DC töltés. A #1 továbbá elérhető sportosabb, Brabus változatban, egyelőre erről sem hallottunk a #3 esetében.

Ennyiért adja új villanyautóját a Smart

A jármű az idén szeptemberben megrendezett müncheni IAA mobilitási eseményen mutatkozik be az európai közönség előtt, így ha különbözik majd az európai és a kínai változat, itt biztosan kiderül. Az értékesítés várhatóan a jövő év elején indul a főbb európai piacokon.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.