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 Egyszerre két tisztán elektromos autóbuszt tesztelnek Budapesten, egy Isuzu és egy Mercedes gyártmányt. Mindkét járművet díjmentesen próbálhatják ki az utasok. A társaság örömmel veszi, ha az utasok megírják véleményüket, tapasztalataikat a bkv@bkv.hu e-mail címre. Szerdától péntekig a 15-ös, szombaton és vasárnap pedig 154-es busz vonalán közlekedik egy 12 méter hosszú, száz férőhelyes, háromajtós és alacsonypadlós Isuzu tesztbusz. Csütörtöktől egy héten keresztül, május 18-ig a Mercedes-Benz eCitaro legújabb generációs akkumulátoros hajtású járműve jár szinte zajtalanul és helyi károsanyag kibocsátás nélkül a e210 vonalon a Normafa és a Gyöngyösi utca között a Lánchídon át. A jármű plusz szolgáltatásként, a 210-es busz menetrendi indulásain felül közlekedik, de a BudapestGO alkalmazásban percre pontosan nyomon lehet követni, hogy merre jár a tesztbusz, és a járat menetrendjéről is lehet tájékozódni. Az elektromos busz útvonalát úgy választották meg, hogy minél több Budapestre jellemző körülmény között kipróbálhassák a járművet, így átlagos forgalmi viszonyok mellett hegyvidéki területen és sűrű beépítettségű belvárosban egyaránt közlekedik a busz. A Mercedes-Benz eCitaro villanymotorjainak maximális rendszerteljesítménye 250 kW, az akkumulátor névleges kapacitása 590 kWh, amellyel legalább 250 kilométeres hatótávot bármilyen körülmények között képes elérni, ideális időjárási viszonyok mellett a közlemény szerint ennél nagyobb hatótávval lehet számolni. BKV Hungária kocsiszín BKV Hungária kocsiszín Az elektromos járművek lokális károsanyag kibocsátása mindenképp nulla, globális környezetvédelmi hatásuk azonban attól függ, hogy milyen forrásból származik az energia, amivel az akkumulátorokat feltöltik. A BKV az Akácfa utcai székházában és a Kelenföldi buszgarázsban korábban már megvalósult napelemes beruházást követően ezúttal a Hungária kocsiszín és a Cinkotai buszgarázs területén telepítettek napelemes rendszert, amely nem csak a szén-dioxid kibocsátást, de a vállalat költségeit is csökkenti. BKV Cinkotai buszgarázs BKV Cinkotai buszgarázs A Cinkotai buszgarázsban üzemelő rendszer névleges teljesítménye 100,35 kWp, míg a Hungária kocsiszínbe telepített rendszer 43,2 kWp leadására képes. A beruházás összesen 42 tonnával csökkenti az éves CO2 kibocsátást, ami mintegy 2000 elültetett fával egyenértékű, ezen kívül mintegy 20 millió forintos éves költségmegtakarítást jelent. Napelemről töltődnek a BKV villanybuszai Kelenföldön Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!