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 Az Isuzu Motors Limited és a Honda Motor Co., Ltd. képviselői együttműködési megállapodást kötöttek, melynek értelmében a Honda fejleszti ki és fogja gyártani az Isuzu 2027-ben bevezetni tervezett üzemanyagcellás nehéz-tehergépjárműveinek üzemanyagcella-rendszerét. A cégek közös K+F tevékenységének első gyümölcse már a japán közutakon jár, rendszámot is kapott. Az Isuzu és a Honda 2020-ban kötött szövetsége arról szól, hogy hiszik: a hidrogénalapú, szén-dioxid-kibocsátás nélkül működő hajtásláncok segíthetnek karbonsemlegessé tenni a nagy távokon közlekedő, hosszan használt nehéz-tehergépjárműveket, melyeknél fontos a gyors újratankolás. Plug-in hibrid lesz a Honda következő hidrogénautója Az elmúlt időszakban az ilyen járművekben hajtásláncként alkalmazott üzemanyagcella-rendszerének fejlesztésével a két vállalat nagyot lépett előre; értve ez alatt az alapvető műszaki megoldások kidolgozását, az üzemanyagcella kompatibilitásnak kérdését és a különböző gépjármű-irányítási technológiákat. Közúton az első hidrogéncellás Isuzu – egyelőre tesztpéldány (forrás: Honda) A Honda által kiadott sajtóközlemény szerint 2024. március 31-ig szeretnék megkezdeni a tanulmánymodell közúti, bemutató jellegű próbáit is. Az együttműködő felek természetesen saját erősségeiket is kihasználják majd, hogy felgyorsítsák a tiszta, halk, kis rezgésű, üzemanyagcellás nehéz-tehergépjárművek fejlesztését. Az üzemanyagcellás nehéz-tehergépjárművek révén a teljes járműiparnak, tehát szállítmányozó cégek sokaságának is lehetősége nyílik majd, hogy elmozduljon a tiszta energiák felé, és még tudatosabban használja fel a hidrogént. A Toyotától vesz hidrogén üzemanyagcellákat a BMW az új kalandjához Szabó M. István Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!