75. évfordulójának alkalmából a Porsche egy különleges autómodellt leplezett le a közönség előtt a csütörtök este a Porsche Museum területén tartott ünnepi rendezvényén. A Mission X névre keresztelt hiperautót külsőre a Le Mans-i versenyautók ihlették, a karosszéria alatt azonban szupermodern tisztán elektromos hajtáslánc bújik meg. 1948. június 8-án a 356 ‘No. 1’ Roadster volt a legelső gépjármű, mely a Porsche logóját viselte – azóta mind a hajtástechnológia, mind a formatervezés során követendő irányelvek és divatirányzatok rengeteget változtak, egy valami azonban a régi maradt: a Porsche továbbra is világítótoronynak tartja magát a sportautók világában, és megoldásaival mutatja az utat a többiek számára.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 A Mission X egy meglehetősen kompakt hiperautó, 4,5 méter hosszú, 2 méter széles, kevesebb mint 1,2 méter magas, tengelytávja pedig 2,73 méter, így körülbelül a Carrera GT és a 918 Spyder méretét képviseli. Aerodinamikai okokból elöl 20 colos, hátul pedig 21 colos kerekeket kapott a jármű. Az akkumulátor középen, a jármű ülései mögött van beszerelve, ami segíti az autó mozgékonyságát. A Mission X állítólag akár 1,9 másodperc alatt fel tud gyorsulni nulláról száz km/órára. A Mission X egyelőre csupán egy tanulmányautó, de több okunk is van feltételezni, hogy nem ér itt véget a villanyautó pályafutása. Egyrészt, a Porsche meglehetősen konkrét terveket emleget arra az esetre, „ha” gyártásba menne az autó – például hogy: a leggyorsabb utcai jármű legyen a Nürburgringen; a teljesítmény és tömeg aránya nagyjából egy lóerő/kg legyen; a leszorítóerő értéke meghaladja a 911 GT3 RS-ét; 900 V-os rendszerével közel megduplázza a Taycan Turbo S töltési sebességét. Emellett a Porsche jelenleg kapható egyetlen tisztán elektromos modellje, a Taycan is egy „misszióból” született (Mission E), ráadásul a német márkánál több elektromos sportautó-projekt is puskacsőben van. Készül az elektromos Porsche 718 Boxster és Cayman 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!