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
auto
2024. 04. 26. péntek

Most már sokkal nagyobb biztonságban vannak az SK On aksijai

elektromosautó-akkumulátor

Az SK On az első koreai akkugyártó, amely megszerezte a TÜV Rheinland Cybersecurity Management System (CSMS) certifikációt az akkuvezérlői kapcsán.

Hamarosan mindenkinek kötelező lesz valami hasonló plecsni begyűjtése.

Elsőnek teljesítették

Az ENSZ UNECE nevű szervezetének előírásaival nem először foglalkozunk oldalunkon, hiszen többek között ezek szabályozzák a vezetéstámogató, és majdani önvezető rendszerek európai működtetéshez szükséges paramétereket

Az UNECE UNR155-ös előírása 2021-ben lépett életbe, és minden 2022 július óta bemutatott új típusra, 2024 júliusától pedig minden gyártásban lévő autóra kötelező érvényű lesz. Ez előírja az autók elektronikai rendszereinek kiberbiztonsági védelmét, illetve azt, hogy a gyártónak olyan rendszert kell üzemeltetnie, ami felismeri és megakadályozza az ilyen jellegű támadásokat. A szabályozás 56 UNECE tagországra terjed ki, így Európa és Észak-Amerika mellett Ázsiában is számos helyen érvényben van.

SK On NCM9 akkucella. Forrás: SK On.

Az SK On új CSMS tanúsítványa megfelel az UNR155 követelményeinek, valamint az ISO/SAE 21434 normának is, így az ő rendszereikkel szerelt villanyautók már biztosan kompatibilisek lesznek az új szabvánnyal.

Az akkugyártó hazánkban is rendelkezik két gyárral – a két komáromi mellett Iváncsán épül a harmadik üzem -, ahol tasakos (pouch) cellák készülnek. Itthon összesen 20 GWh az éves gyártási kapacitásuk, ám ez 2025-re 125 GWh-ra fog bővülni.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.