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 Nagyjából ugyanannyi autópálya-matrica fogyott az idei év első felében, mint tavaly ugyanebben az időszakban, közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt., de némileg átalakultak a vásárlási szokások: a rövidebb érvényességi idejű e-matricákból kevesebb fogyott, a leghosszabb érvényességű, éves jogosultságokból több kelt el, mint egy évvel korábban. Az előértékesítéssel együtt közel 7,7 millió darab e-matricát vásároltak a közlekedők 2023. június 30-ig, amelyből összesen 273 milliárd forint folyt be az államkasszába. A bevétel bő 14,5 százalékkal haladja meg a tavalyi év ugyanilyen adatát. Az összes útdíjbevétel több mint 70 százalékát a 3,5 tonna feletti megengedett legnagyobb össztömegű tehergépjárművek úthasználata után fizették meg, a fennmaradó közel 30 százalék pedig az autópályamatrica-vásárlásokból származik. Fotó: NÚSZ Zrt. A NÚSZ vezérigazgatója, dr. Bozóky Alex elmondta, hogy „Az éves országos autópálya-matricából több mint 11 százalékkal, a megyeiből pedig közel 6 százalékkal több fogyott, mint 2022 azonos időszakában.” A vásárlási szokások megváltozását azzal magyarázzák, hogy egyre többen gondolkodnak előre, azonban ebben minden bizonnyal az árak eltérő mértékű emelésének is szerepe lehetett. Az idei évtől a személyautókra vonatkozó D1 kategóriában az éves matrica ára csupán 5%-kal emelkedett, a havi matrica viszont 70,8%-kal, a 10 napos pedig 44%-kal kerül többe. Az előző évben tehát annak érte meg éves matricát vásárolni havi helyett, aki legalább 10 havi matricát megvásárolt volna, idén azonban 6 havi matricáért már többet kell fizetni, mintha az éves jogosultságot vásárolnánk meg. Az éves matrica felé terelik az autósokat A személyautók (D1 díjkategória) esetében az éves országos matricavásárlások száma több mint 19 százalékkal, a megyei matricáké pedig közel 5 százalékkal növekedett 2023-ra június 30-ig. A kistehergépjárművek (D2 díjkategória) esetében a megyei matricáknál látszik több mint 18 százalékos, és a heti (10 napos) jogosultságnál bő 5,5 százalékos növekedés. A buszokra (B2 díjkategória) pedig mindegyik matricatípus esetében emelkedett a vásárlások száma: az éves országos közel 22,5 százalékkal, a megyei bő 8 százalékkal, a heti (10 napos) mintegy 21,5 százalékkal, a havi pedig közel 5,5 százalékkal. A legnépszerűbb megyék – úthasználati jogosultság szempontjából – Pest és a Fejér megye, a Pest megyeiből közel 1,2 millió, a Fejér megyére érvényesből pedig majd 290 ezer darab kelt el az idei első félévben. A harmadik helyen Győr-Moson-Sopron megye áll, de összességében mindegyik megyei matricából több fogyott 2023-ra, mint 2022-re. Tovább nőtt az e-matrica vásárlás népszerűsége. A matricavásárlásoknak már több mint harmada (35%) elektronikusan történik, a fennmaradó 65%-ot pedig a fizikai viszonteladó partnereknél, jellemzően benzinkutakon vásárolják meg. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!