Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 Bár az autógyártók környékéről folyamatosan olyan hírek érkeznek, hogy kezdenek elfogyni a rendelések, és jelentősen csökkent a vásárlási kedv, a Volkswagen most úgy döntött, hogy ennek ellenére tovább emeli az amúgy is rekordmagas árakat. A kereskedők nem boldogok. Kevesebbet többért Miközben a német autókereskedők szövetsége az idei első hat hónapban 27 százalékos keresletcsökkenést tapasztalt, a Volkswagen arra készül, hogy fél éven belül másodszor emeljen árain – tudta meg az Automobilwoche iparági szaklap. A vállalat egyszer már 4,4 százalékkal emelte árait februárban, és ahogy akkor, úgy most is az inflációt okolják ezért. A laphoz eljuttatott belső körlevél szerint augusztus 31-én további 3,6 százalékkal drágul majd meg az Up!, a Polo, a Taigo, a T-Roc és az Arteon. A Golf, a Passat, a Tiguan és a T-Cross most nem érintettek, ám ezek modellfrissítés előtt állnak, és az áremelés is ekkor valószínű. Az emelésből teljesen kimarad az ID sorozat, a vállalat ugyanis nem akar teret engedni a konkurenciának az árversenyben. A lap által megkérdezett kereskedők fel vannak háborodva, és kontraproduktívnak tartják, hogy a cég a csökkenő keresletre válaszul árat emel. A kétkedők szerint az autógyártó beszállítói egészen biztosan nem emelték meg ennyivel áraikat, sokkal inkább szól a lépés arról, hogy a részvényeseknek ígért tervekhez képest elmaradó árbevételeket magasabb árakkal próbálja kompenzálni a vállalat. Az áremelés nem csak a magánszemélyeket, de a céges vásárlókat is elriaszthatja – vélik a kereskedők. Az országban ugyanis nemcsak a vállalkozások fizetnek adót a járműveik után, de ha egy kocsi használata a fizetési csomag része, akkor minden hónapban a munkavállalónak is perkálnia kell az államkasszába. A német adószabályok pedig a hivatalos listaárat veszik alapul, így az minél magasabb, annál kevésbé népszerű egy modell az alkalmazottak körében, hiszen nekik is többe kerül a használata. Emellett sok esetben a vállalatoknál a szolgálati autókra vonatkozó szabályok szigorú ársávokat szabnak meg, így ha egy típus túl drága lesz, akár ki is eshet a választható körből. Az autógyártó a lap kérdésére úgy reagált, hogy egyértelmű árazási stratégiájuk figyelembe veszi, hogy autóik magas minőségűek és vonzónak számítanak a vásárlók körében, és biztosak benne, hogy a változások segítenek elérni ambiciózos üzleti céljaikat. Hogy az áremelés a magyar leányvállalat kínálatát is érinti-e, azt nem tudjuk, de nem kizárt, hogy piaconként eltérő stratégiát követ a vállalat. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!