PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtNjUweDMwMC0zLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtMTMwMHg2MDAtMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEwL29wZWwtYXN0cmEtc3QtMjQwNDMwLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48SU1HIFNSQz0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL19bVElNRVNUQU1QXS9yZWRvdC5naWY/aWQ9YlEwd1JJYm9pNGZlUThkbFhvZ1F4WmRTLkJrZ0ZwaTFNRWlrajJ1Y2VrMy5mNy9mYXN0aWQ9a25hamhrbm5ob2ZweXlpanVtcHhsbmhxZWhseC9zdHBhcmFtPXhrbWZpa2R1Z3gvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PSIgc3R5bGU9IndpZHRoOjFweCFpbXBvcnRhbnQ7IiAvPg== Bár az autógyártók környékéről folyamatosan olyan hírek érkeznek, hogy kezdenek elfogyni a rendelések, és jelentősen csökkent a vásárlási kedv, a Volkswagen most úgy döntött, hogy ennek ellenére tovább emeli az amúgy is rekordmagas árakat. A kereskedők nem boldogok. Kevesebbet többért Miközben a német autókereskedők szövetsége az idei első hat hónapban 27 százalékos keresletcsökkenést tapasztalt, a Volkswagen arra készül, hogy fél éven belül másodszor emeljen árain – tudta meg az Automobilwoche iparági szaklap. A vállalat egyszer már 4,4 százalékkal emelte árait februárban, és ahogy akkor, úgy most is az inflációt okolják ezért. A laphoz eljuttatott belső körlevél szerint augusztus 31-én további 3,6 százalékkal drágul majd meg az Up!, a Polo, a Taigo, a T-Roc és az Arteon. A Golf, a Passat, a Tiguan és a T-Cross most nem érintettek, ám ezek modellfrissítés előtt állnak, és az áremelés is ekkor valószínű. Az emelésből teljesen kimarad az ID sorozat, a vállalat ugyanis nem akar teret engedni a konkurenciának az árversenyben. A lap által megkérdezett kereskedők fel vannak háborodva, és kontraproduktívnak tartják, hogy a cég a csökkenő keresletre válaszul árat emel. A kétkedők szerint az autógyártó beszállítói egészen biztosan nem emelték meg ennyivel áraikat, sokkal inkább szól a lépés arról, hogy a részvényeseknek ígért tervekhez képest elmaradó árbevételeket magasabb árakkal próbálja kompenzálni a vállalat. Az áremelés nem csak a magánszemélyeket, de a céges vásárlókat is elriaszthatja – vélik a kereskedők. Az országban ugyanis nemcsak a vállalkozások fizetnek adót a járműveik után, de ha egy kocsi használata a fizetési csomag része, akkor minden hónapban a munkavállalónak is perkálnia kell az államkasszába. A német adószabályok pedig a hivatalos listaárat veszik alapul, így az minél magasabb, annál kevésbé népszerű egy modell az alkalmazottak körében, hiszen nekik is többe kerül a használata. Emellett sok esetben a vállalatoknál a szolgálati autókra vonatkozó szabályok szigorú ársávokat szabnak meg, így ha egy típus túl drága lesz, akár ki is eshet a választható körből. Az autógyártó a lap kérdésére úgy reagált, hogy egyértelmű árazási stratégiájuk figyelembe veszi, hogy autóik magas minőségűek és vonzónak számítanak a vásárlók körében, és biztosak benne, hogy a változások segítenek elérni ambiciózos üzleti céljaikat. Hogy az áremelés a magyar leányvállalat kínálatát is érinti-e, azt nem tudjuk, de nem kizárt, hogy piaconként eltérő stratégiát követ a vállalat. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!