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
auto
2024. 07. 27. szombat

Árral szemben: tovább emelheti árait a Volkswagen a hazai piacon

elektromos autó piac

Bár az autógyártók környékéről folyamatosan olyan hírek érkeznek, hogy kezdenek elfogyni a rendelések, és jelentősen csökkent a vásárlási kedv, a Volkswagen most úgy döntött, hogy ennek ellenére tovább emeli az amúgy is rekordmagas árakat.

A kereskedők nem boldogok.

Kevesebbet többért

Miközben a német autókereskedők szövetsége az idei első hat hónapban 27 százalékos keresletcsökkenést tapasztalt, a Volkswagen arra készül, hogy fél éven belül másodszor emeljen árain – tudta meg az Automobilwoche iparági szaklap.

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

A vállalat egyszer már 4,4 százalékkal emelte árait februárban, és ahogy akkor, úgy most is az inflációt okolják ezért. A laphoz eljuttatott belső körlevél szerint augusztus 31-én további 3,6 százalékkal drágul majd meg az Up!, a Polo, a Taigo, a T-Roc és az Arteon. A Golf, a Passat, a Tiguan és a T-Cross most nem érintettek, ám ezek modellfrissítés előtt állnak, és az áremelés is ekkor valószínű.

Az emelésből teljesen kimarad az ID sorozat, a vállalat ugyanis nem akar teret engedni a konkurenciának az árversenyben.

A lap által megkérdezett kereskedők fel vannak háborodva, és kontraproduktívnak tartják, hogy a cég a csökkenő keresletre válaszul árat emel. A kétkedők szerint az autógyártó beszállítói egészen biztosan nem emelték meg ennyivel áraikat, sokkal inkább szól a lépés arról, hogy a részvényeseknek ígért tervekhez képest elmaradó árbevételeket magasabb árakkal próbálja kompenzálni a vállalat.

Az áremelés nem csak a magánszemélyeket, de a céges vásárlókat is elriaszthatja – vélik a kereskedők. Az országban ugyanis nemcsak a vállalkozások fizetnek adót a járműveik után, de ha egy kocsi használata a fizetési csomag része, akkor minden hónapban a munkavállalónak is perkálnia kell az államkasszába. A német adószabályok pedig a hivatalos listaárat veszik alapul, így az minél magasabb, annál kevésbé népszerű egy modell az alkalmazottak körében, hiszen nekik is többe kerül a használata. Emellett sok esetben a vállalatoknál a szolgálati autókra vonatkozó szabályok szigorú ársávokat szabnak meg, így ha egy típus túl drága lesz, akár ki is eshet a választható körből.

Az autógyártó a lap kérdésére úgy reagált, hogy egyértelmű árazási stratégiájuk figyelembe veszi, hogy autóik magas minőségűek és vonzónak számítanak a vásárlók körében, és biztosak benne, hogy a változások segítenek elérni ambiciózos üzleti céljaikat.

Hogy az áremelés a magyar leányvállalat kínálatát is érinti-e, azt nem tudjuk, de nem kizárt, hogy piaconként eltérő stratégiát követ a vállalat.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.