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
auto
2024. 05. 04. szombat

Árral szemben: tovább emelheti árait a Volkswagen a hazai piacon

elektromos autó piac

Bár az autógyártók környékéről folyamatosan olyan hírek érkeznek, hogy kezdenek elfogyni a rendelések, és jelentősen csökkent a vásárlási kedv, a Volkswagen most úgy döntött, hogy ennek ellenére tovább emeli az amúgy is rekordmagas árakat.

A kereskedők nem boldogok.

Kevesebbet többért

Miközben a német autókereskedők szövetsége az idei első hat hónapban 27 százalékos keresletcsökkenést tapasztalt, a Volkswagen arra készül, hogy fél éven belül másodszor emeljen árain – tudta meg az Automobilwoche iparági szaklap.

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

A vállalat egyszer már 4,4 százalékkal emelte árait februárban, és ahogy akkor, úgy most is az inflációt okolják ezért. A laphoz eljuttatott belső körlevél szerint augusztus 31-én további 3,6 százalékkal drágul majd meg az Up!, a Polo, a Taigo, a T-Roc és az Arteon. A Golf, a Passat, a Tiguan és a T-Cross most nem érintettek, ám ezek modellfrissítés előtt állnak, és az áremelés is ekkor valószínű.

Az emelésből teljesen kimarad az ID sorozat, a vállalat ugyanis nem akar teret engedni a konkurenciának az árversenyben.

A lap által megkérdezett kereskedők fel vannak háborodva, és kontraproduktívnak tartják, hogy a cég a csökkenő keresletre válaszul árat emel. A kétkedők szerint az autógyártó beszállítói egészen biztosan nem emelték meg ennyivel áraikat, sokkal inkább szól a lépés arról, hogy a részvényeseknek ígért tervekhez képest elmaradó árbevételeket magasabb árakkal próbálja kompenzálni a vállalat.

Az áremelés nem csak a magánszemélyeket, de a céges vásárlókat is elriaszthatja – vélik a kereskedők. Az országban ugyanis nemcsak a vállalkozások fizetnek adót a járműveik után, de ha egy kocsi használata a fizetési csomag része, akkor minden hónapban a munkavállalónak is perkálnia kell az államkasszába. A német adószabályok pedig a hivatalos listaárat veszik alapul, így az minél magasabb, annál kevésbé népszerű egy modell az alkalmazottak körében, hiszen nekik is többe kerül a használata. Emellett sok esetben a vállalatoknál a szolgálati autókra vonatkozó szabályok szigorú ársávokat szabnak meg, így ha egy típus túl drága lesz, akár ki is eshet a választható körből.

Az autógyártó a lap kérdésére úgy reagált, hogy egyértelmű árazási stratégiájuk figyelembe veszi, hogy autóik magas minőségűek és vonzónak számítanak a vásárlók körében, és biztosak benne, hogy a változások segítenek elérni ambiciózos üzleti céljaikat.

Hogy az áremelés a magyar leányvállalat kínálatát is érinti-e, azt nem tudjuk, de nem kizárt, hogy piaconként eltérő stratégiát követ a vállalat.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.