A dél-koreai és kínai akkugyártók versenyében érdekes sakklépés a BYD döntése. Egy kisebb autógyártó az oka. Partraszálltak A KG Mobility Corporation neve talán nem sokaknak mond bármit is idehaza, de ha azt mondom, tavaly ez a vállalat vásárolta meg a SsangYongot, akkor már a többség képben is van.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 A koreai cég ugyan az autópiac kisebb szereplői közé tartozik, tavaly mindössze 113 ezer autót adtak el, az elektromos átállás őket sem kerüli el. Így a vállalat úgy döntött, hogy a BYD-től vásárol a jövőben akkucellákat, a kínai cég pedig ehhez épít egy gyárat Dél-Koreában. SsangYong Torres EVX A Korea Economic Daily jelentése szerint a tárgyalások még folynak, de ha az üzlet megvalósul, a termelés elég hamar, 2025 januárjában meg is kezdődhet. Az üzem Szöultól 80 kilométerre délre, Pyeongtaek közelében épülhet fel, hiszen itt található az autógyártó központja is. A két cég már korábban is dolgozott együtt, így például a most szeptemberben debütáló Torres EVX nevű típus a BYD LFP akkucelláit használja majd. Nincsenek egyedül De a KG Mobility nem az egyedüli, aki akkugyártó partnert keres. A lap úgy tudja, a Renault koreai üzeme is több szereplővel, köztük a CATL-lel és a BYD-vel is tárgyal, de megkeresték már a Panasonicot és a svéd Northvoltot is. 2026-ban debütáló új elektromos modelljükhöz ugyanis hiányzik az akkucella, amelyet sem az LG ES, sem a Samsung SDI, sem az SK On nem tud leszállítani, mivel ezek a cégek jelenleg inkább Amerikára fókuszálnak, hogy az ottani kormányzat támogatásával élve olcsón gyárthassanak aksit az országon belül, illetve amerikai autógyártó partnereik is érvényesíthessék a 7500 dolláros állami támogatást járműveik áraiban. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!