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
auto
2024. 04. 28. vasárnap

Új csúcsverziót, és minden eddiginél olcsóbb alapváltozatot kaphat a Model 3

elektromos autó

Bár az autógyártó mindent megtesz, hogy a frissítés érkezéséig ne derüljön ki minden részlet az új Model 3-ról, sőt magát a Highland verzió létezését és gyártásának kezdetét is agyonhallgatják, ahogy szélesedik a projektbe vontak köre, egyre nehezebb kordában tartani az információ áramlását.

Újabb kínai pletykák érték el a közösségi médiát, amelyeket a Teslamag.de foglalt össze.

Új változatok

A Tesla modellpalettája alapvetően egységes a legtöbb piacon, ahol jelen vannak, ám az egyes típusok nem minden verzióját kínálják mindenütt. Így például, bár Amerikán kívül mindenhová Sanghajból szállítják, Kínában nincs Long Range Model 3, csak a kisakkus és a sportverzió érhető el, az USA-ban pedig sokáig nem létezett a legolcsóbb Model Y változat. A Model S és X nemrég bemutatott kisebb hatótávú kiadásai pedig egyelőre csak a cég hazai piacán kerültek be a kínálatba.

Így a most következő információk sem biztos, hogy mindenkire egyformán vonatkoznak, de a legfrissebb pletykák szerint akár öt külön változatban is készülhet az autó.

Az eddigi legolcsóbb, hátsókerékhajtású, kisakkus verzió akkupakkja a korábbi hírek alapján 60-ról 66 kWh kapacitásúra nőhet, ám ez a kiadás nem kapja meg a vezetéstámogatáshoz szükséges legújabb, HW4 csomagot. Az elmúlt hetekben a közösségi médiában feltűnt egy eddig ismeretlen, és ismeretlen összetételű 3.5-ös hardvercsomag, így akár ez is bekerülhet a legolcsóbb autóba, de az is elképzelhető, hogy, legalábbis amíg nincs elég készlet az új alkatrészekből, a jelenlegi HW3 kerül majd ezekbe a kocsikba. Ha hihetünk a pletykáknak, akkor azonban a spórolás nagyjából 13 százalékos további ármérséklést hozhat az alapváltozatnál. (Ez nyilván nem csak, vagy főként a HW3 olcsósága miatt képzelhető el, hanem főként a gyártásátechnológiai újításoknak, a kisebb előállítási költségeknek köszönhető majd).

Tesztelés a kínai sivatagban. Forrás: https://xueqiu.com/u/7333506009

A takarékoskodás a felszereltségben is megmutatkozik majd, az autó nagyakkus változatai ugyanis állítólag kapnak egy a Model S és X-ből már ismert hátsó képernyőt, valamint LED-es hangulatvilágítást is.

A hírek szerint azonban az eddigi Performance változat fölé is kerül majd egy új szint, amely az eddigieknél drágább lesz.

A fenti értesüléseknek valami igazságalapja valószínűleg van, de mivel a Teslánál minden a hatékonyság növeléséről szól, és nagyon ritkán bővül, sokkal gyakrabban szűkül a választható opciók köre, így nem lepődnénk meg, ha a továbbiakban is maximum három kiadása lenne csak az autónak. Jelenleg létezik egy csak raktárkészletről, illetve üzleti ügyfeleknek elérhető nagyakkus, hátsókerekes Model 3, de ez még csak a konfigurátorban sem szerepel, így gyanítjuk átmenetileg érhető csak el. Két sportverzió gyártása pedig eléggé váratlan lépés lenne, így valószínűbb lehet a Performance leváltása egy esetleges Plaid-szerű modellel – már, ha az értesülés egyáltalán igaz.

Egy tajvani közösségimédia fiók a megújuló típus méreteit is tudni véli, a Highland ezek szerint 4720 mm hosszú (+25 mm), 2089 mm széles (+1 mm) és 1441, vagy, feltehetőleg a sportváltozatban 1431 mm magas (-4 mm / -14 mm).

További tesztek

Egy másik forrás három, részben álcázott példányt kapott lencsevégre a kínai Hszincsiang tartományban, ahol forró, sivatagi körülmények között próbálgatták az autókat.

Mindeközben az autó végleges változata állítólag megérkezett a kínai közlekedési hatósághoz is, hogy megkaphassa a típusengedélyt az értékesítés megkezdése előtt. Az autó szeptember közepén felkerülhet a frissített, nyilvános hivatali listára, és ekkor már valós fotókat is láthatunk, álca nélkül.

Az értesülések szerint a Highland kiszállításai ezután, szeptember második felében kezdődnek majd meg.

Újabb részletek derültek ki az új Tesla Model 3 bevezetéséről

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.