PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2lvbmlxLTUtZmFjZWxpZnQvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvaW9uaXEtNS1mYWNlbGlmdC8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA5L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1ZmwtYmFubmVyZWstNjAweDUwMC12Mi5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA5L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1ZmwtYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtdjIucG5nIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wOS9oeXUta2FtcGFueW9rLWlvbmlxNWZsLWJhbm5lcmVrLTE5NDB4NTAwLXYyLnBuZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 10. 18. péntek

Bemutatták a Kia EV5 széria, valamint EV3 és EV4 koncepcióautókat

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9vbXYuaHUvZW1vdGlvbiIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9vbXYuaHUvZW1vdGlvbicsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDkvb212LWxlYWRlbW9pdG9uLWFwcC1rYW1wYW55LW1haW4tbGF1bmNoLWJhbm5lci02MDB4NTAwLTIuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wOS9vbXYtbGVhZGVtb2l0b24tYXBwLWthbXBhbnktbWFpbi1sYXVuY2gtYmFubmVyLTEzMDB4NjAwLTIuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wOS9vbXYtbGVhZGVtb2l0b24tYXBwLWthbXBhbnktbWFpbi1sYXVuY2gtYmFubmVyLTEzMDB4NjAwLTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=

A ma megtartott, hagyományteremtőnek szánt első EV Napon a Kia hivatalosan is leleplezte az EV5 sorozatgyártásra kész változatát, valamint az EV3 és EV4 koncepciókat, amelyek – a közelmúlt gyakorlatából kiindulva – valószínűleg nem állnak távol a sorozatgyártásba kerülő modellektől, legalábbis a külsőt tekintve.

A képek alapján az EV3 egyértelműen a zászlóshajó EV9 cuki kistesója lesz. A Kia Concept EV3 tanulmány a Kia víziója egy olyan elektromos kompakt SUV-ról, amely egyszerre praktikus és vezetni is élmény. Ez a modell az EV9 előnyeit nyújtja azok számára, akik kisebb autót szeretnének.

Az EV4 a kompakt szedánok versenyét erősíti, sőt, feltűnő dizájnjával a Kia „újragondolja” az elektromos szedánokat. Karim Habib, a Kia formatervezési vezetője Szöulban elmondta, hogy nem szeretnék elveszíteni az elektromosra átállással sem az olyan nagy teljesítményű autókat, mint a Stinger és a Stinger GT, ezért is szükség van az EV4-re, melyet így jellemzett: „Friss, merész, váratlan dizájn, a teljesítményre és a vizuális hatásra helyezve a hangsúlyt.”

Ahogy a Kia teljes elektromos kínálatában, az EV4 Concept tervezésénél is a tér volt a legfontosabb, melynek maximalizálását a szinte SUV-szerű hasmagasság tette lehetővé. Habib elmondta, hogy nem egy olyan alacsony szedánról van szó, amilyeneket ma ismerünk. Olyan alacsony és karcsú járműveket szeretnének a jövőben megalkotni, amelyek nem csak tervezési, de használati szempontból is fenntarthatók.

Teck-Koun Kim, a Kia Next Design részlegének vezetője hozzátette, hogy a szedán-eladások szinte világszerte csökkennek, évek óta egyre inkább átadják helyüket a crossover és SUV modelleknek. Azonban a Kia vezetői szerint sok vásárló továbbra is szedánokat szeretne, és róluk sem szeretnének lemondani, miközben azon a dolgoznak, hogy 2030-ra a globális eladások közel 40%-a elektromos legyen.

Az EV5 a különösen népszerű családi SUV kategóriába érkezik. Ez a Kia harmadik modellje amely a dedikált EV platformra, az e-GMP-re épül. A márka „Opposites United” tervezési filozófiája révén a kivételes sokoldalúságot és a kiemelkedő kényelmet kombinálja a fejlett technológiával, a dinamikus teljesítménnyel, valamint a biztonsággal.

A belső tereket teljesen újragondolták, inspirációt merítve a nemrégiben bemutatott EV9 SUV-ból, így a tágas belső tér koncepciójában és kivitelezésében közelebb áll az otthoni nappalihoz, mint az autók hagyományos utasteréhez.

Az Kínában és Koreában gyártott EV5 a kínai piacra három változatban érkezik majd: standard, nagy hatótávolságú, valamint összkerekes nagy hatótávolságú. Az alapmodell 64 kWh-s akkuval és 160 kW-os villanymotorral érkezik, a kínai CLTC mérési ciklus szerint 530 km-es hatótávval.

A nagyobb akku 88 kWh-s lesz, amely a kisakkus verzióval azonos 160 kW-os motorral 720 km-es (CLTC) hatótávot céloz, míg az összkerekes változat 230 kW-os rendszerteljesítménnyel, és elől 160 kW-os, hátul 70 kW-os motorral érkezik, amihez 650 km-es (CLTC) hatótáv párosul.

A töltési teljesítményről egyelőre annyit árultak el, hogy a 30-80% tartományban 27 perces töltési idővel kalkulálhatunk.

Koreában szintén a fenti három verzió kerül piacra, azaz standard range, long range és long range AWD, de ezek a modellek még fejlesztés alatt állnak. A standard modell a hazai piacra 58 kWh-s akkuval és 160 kW-os, első kerekeket hajtó motorral érkezik. A nagy hatótávolságú verzió akku kapacitása 81 kWh, motorja azonos, 160 kW-os. Az összekeres változatba 70 kW-os hátsó motort építenek, ezzel 225 kW-ra növekszik a rendszerteljesítmény.

Az EV5 akkumulátorának tervezésekor mind a négy évszak kihívásait figyelembe vették, így továbbfejlesztett hőszivattyús rendszer szabályozza az akku ideális hőmérsékletét függetlenül a külső körülményektől. Egypedálos vezetést is kapunk, i-Pedal néven, így a regeneratív fékezés intenzitását egy pedállal szabályozhatja a járművezető.

Az EV5-ből is készül majd GT modell, de arról a variánsról egyelőre csak annyit árultak el, hogy nagyobb teljesítményt és fokozott vezetési élményt kínál majd.

Spencer Cho, a globális üzleti tervezési alosztály vezetője elmondta, hogy a Kia EV5 nemcsak a gyorsan bővülő EV-kínálatunk következő tagja, hanem azt is megtestesíti, hogyan fogja a Kia felgyorsítani az elektromos járművek forradalmát.

Az EV napon azt is megtudhattuk, hogy a Kia 2026-ra szeretné elérni az egymillió elektromos jármű éves értékesítési célt, amit 2030-ra évi 1,6 millió darabra növelnének a ma bemutatott járművek segítségével.

A Kia EV-stratégiája nem korlátozódik a járműkínálatra, a töltési infrastruktúra bővítésével ahhoz is hozzájárulnának, hogy az elektromos járművek elérhetőbbé váljanak ügyfeleik számára.

Szintén az elérhetőséget támogatja a széles termékskála, amely 30 ezer dollártól 80 ezer dollárig lefedi majd az elektromos járművek családját. A ma már piacon lévő EV6 és EV9 modelleket a népszerű B és C szegmensbe érkező modellekkel egészítik ki, így az EV5, EV4 és EV3 modellek árát várhatóan a 35.000-50.000 dolláros sávba lövik majd be, ezzel felgyorsítva az elektromos járművek széles körű elterjedését.

Ütős áron jön a Kia EV9 Amerikába

A koreai márka azokon a feltörekvő piacokon, ahol lassabban halad az elektromos közlekedésre átállás, eleinte az EV6 és EV9 modellekre összpontosítanak, és később kezdik az egyéb modellek, köztük az EV5, EV4 és EV3 forgalmazását, ezzel diverzifikálva a termékkínálatot és kielégítve a vásárlói preferenciákat.

Miközben minden modell egyedi, ez nem jelenti azt, hogy ne rendelkeznének közös elemekkel. A márka platformtechnológiája, az innovatív „Oposites United” tervezési filozófia, valamint a fenntarthatóságra való törekvés összeköti a modelleket. Így például a bioműanyagok, a biofestékek és az újrahasznosított PET-et vagy a halászhálót tartalmazó szőnyegek is közös elemként jelennek meg az autókban.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZvbHRpZS1lbGVrcmF1dG8tMjAyNC0wOS0wMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZvbHRpZS1lbGVrcmF1dG8tMjAyNC0wOS0wMi5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.