A Stellantis autógyártó csoport idén októberben jelentette be teljes tehergépjármű-portfóliójának megújítását. Habár a fontosabb külső és belső változásokat már akkor összefoglalta a konszern, azóta folyamatosan jelennek meg a különböző modelleket részletesebben is bemutató közlemények – most például a Citroën ë-Berlingo sajtóanyagában bukkant fel egy érdekes, eddig nem említett újdonság: nő az akkukapacitás, és érkezik az LFP kémia. Megújulnak a Stellantis csoport teherautói 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 Mint beszámoltunk róla, a Stellantis haszongépjárműveinek megújulása nagyobb részt a külsőt érinti, de néhány fontos változtatásra sor került a járművek felszereltségében és vezetéstámogató rendszereiben is. A hajtáslánc azonban csak kismértékben fejlődött, a teljesítmény és végsebesség például változatlan maradt, noha az kiderült, hogy sikerült növelni a hatékonyságot, és ezzel párhuzamosan a hatótáv is növekedett. ë-Berlingo Már a korábbi bejelentés során is valószínűtlennek tűnt, hogy a mintegy 50 kilométernyi plusz hatótávolság pusztán a hőszivattyú bekerüléséből és az energiahatékonyság csiszolásából fakad, ám akkoriban a Stellantis nem közölte, mi áll a változások hátterében. Most viszont kiderült: a korábbi bruttó 50 kWh akkumulátor helyett – ami körülbelül nettó 45 kWh-t jelenthetett – az új járművek 50 kWh használható kapacitással érkeznek. A hatótávolság a WLTP szerint 320 kilométer lesz. ë-Berlingo A Citroën közleménye arra is kitér, hogy az akkumulátor LFP kémiát használ, azaz olyan technológiát, amely olcsóbb alternatívát jelent az NMC kémiával szemben, ráadásul tartósabb és kisebb a környezeti lábnyoma, ám kisebb energiasűrűséget kínál és a hidegre is érzékenyebb. Az ë-C3 városi kisautó szintén LFP cellákat kap majd, amiket a SVOLT szállít a Stellantisnak, de azt egyelőre nem erősítette meg a gyártó, hogy ugyanezek kerülnek a cégcsoport haszongépjárműveibe is. ë-Berlingo Az akár hét személy szállítására is alkalmas ë-Berlingo Európában kizárólag tisztán elektromos hajtással vásárolható meg, a megújult változat vételára azonban egyelőre nem ismert. Megújul a Toyota elektromos haszongépjárműveinek kínálata 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!