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
auto
2024. 04. 30. kedd

A Mitsubishi európai eladásai a Covid előtt épp növekedési fázisban voltak, és 160-170 ezer eladott darabbal ugyan kis szereplőnek számítottak, de a 2012-es mélyponthoz képest duplázták a számokat. A sikerben része volt az Outlander plug-in hibrid SUV-nak is, amely éveken keresztül a kategória éllovasa volt. Mostanra azonban erősen visszaestek az eladások, a gyártó tavaly már csak 56 ezer autót adott el kontinensünkön, 2023 első 10 hónapjában pedig mindössze 33 ezer darab fogyott kínálatukból.

Most az újragondolt Renault-Nissan-Mitsubishi szövetségnek köszönhetően új modellekkel térhetnek vissza.

Kulcsszerep

A Mitsubishi két új, a Renault Csoporttól beszerzett modellel erősíti európai kínálatát – jelentette be a gyártó az elmúlt héten. Ezek közül az egyik a Renault-tól érkezik, így valószínűleg belső égésű motor (is) lesz benne, a másik, amely a márka szerint kulcsfontosságú szerepet tölt majd be a modellpalettán, viszont az Ampere gondozásában készül. Utóbbi a francia autógyártó vadonatúj leányvállalata, amelybe a tisztán elektromos modelljei gyártását szervezte ki – az Ampere nemsokára különálló tőzsdei cég lesz.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1L2ludmVydGVyZ3VhcmQiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LnZvbHRpZS5ldS9pbnZlcnRlcmd1YXJkJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC92aWxsYW55YXV0b3Nvay0xMjAweDE2MDAtMjAyNG1hanVzMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLTEyMDB4MTYwMC0yMDI0bWFqdXMzLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

Profilból a Scenic e-tech testvérének tűnik. Forrás: Mitsubishi

Alex Thomas, a Mitsubishi európai marketing vezetője a bejelentés során azt mondta, hogy a stratégiájuk az, hogy a kontinens kiemelkedően fontos járműkategóriáiban jelen legyenek, és ebben kiemelkedő szerepe lesz az új elektromos SUV-nek. Részleteket egyelőre nem árultak el, de azt megosztották, hogy a szövetség CMF-EV (mostantól AmpR Medium) padlólemezét használják majd, és kaptunk egy sejtelmes teaser képet is, amelyen profilból, árnyékban látszik az új autó, amely feltehetőleg az elektromos Renault Scenic testvére lesz.

A vállalat egyébként jövőre ismét bevezeti a 2021-ben nyugdíjazott Outlander PHEV modellt Európában, természetesen egy vadonatúj verzióval. A visszatérés időzítése érdekes, mert a plug-in hibridek piaci részesedése folyamatosan csökken a kontinensen, és egyelőre úgy tűnik, hogy a vásárlók vagy a jóval olcsóbb hagyományos hibrideket, vagy a tisztán elektromos modelleket választják helyettük.

Megszületett az új Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.