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 Nincs péntek, úgyhogy erre nem számítottunk, az utóbbi időben ugyanis a Tesla mindig a hét utolsó munkanapjának reggelén frissítette hivatalos árait. Arra pedig végképp nem gondolt senki, hogy bemennek a Model 3 ára alá is. Olcsóbb, mint a hármas Az autógyártó legutóbb nyolc hónappal ezelőtt, tavaly májusban változtatott legnépszerűbb típusának árán, azóta valamivel több mint 20 millió felett kezdődött a Model Y, amely az előzetes adatok szerint 2023-ban a világ legnagyobb darabszámban eladott autója lett. Az autógyártó sajtóközleménye szerint egyébként a típus nyerte az európai értékesítési versenyt is a tavalyi évben, miközben 10 országban, köztük hazánkban, a legnagyobb darabszámban eladott villanyautó lett, és Svédországban, illetve Svájcban az összesített eladási listákat is vezeti. Dániában 37, Izlandon 33 éves eladási rekordokat döntött meg a típus. 2023 utolsó heteiben már láttunk 17 milliós árakat egy-egy raktárkészleten lévő példányon, de az Y listaára még soha nem volt ennyire alacsony hazánkban. A Tesla közleménye arról beszél, hogy az egyre hatékonyabb és olcsóbb gyártás előnyeit igyekeznek megosztani vásárlóikkal is, ami utalhat a felpörgő berlini termelés előnyeire a kínai importtal szemben. Az azért végképp meglepő, hogy az alapváltozat indulóára ugyanis nyolcszázezerrel, a nagyakkus kiadásé pedig 1,2 millióval alacsonyabb lett, mint a nemrég frissített Model 3-é. A változás egyébként mind a három változatot érinti, és így a Performance változat is 3,4 millióval kerül kevesebbe ma reggeltől. Arra eddig nem volt példa, hogy a Model Y olcsóbb legyen, mint a Model 3, de úgy néz ki a mostani változás nem csak hazánkra lett szabva, más európai piacokról is hasonló hírek érkeztek. A találgatások már természetesen most megkezdődtek arról, hogy ez az új, Juniper kódnéven fejlesztett frissítés korábbi érkezését jelentheti, mint amire eddig számítani lehetett, de egyelőre ennek nincs más jele, így még csak álcázott tesztautókról készült képeket sem láttunk eddig. A cég sajtóközleménye azt is megemlíti, hogy vállalkozások számára, az új állami támogatás elnyerésével, már 13 millió forinttól elérhető Model Y. A többi Tesla modell ára - egyelőre - változatlan. Ezeket a villanyautókat vették a magyarok tavaly Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!