A Nissan Interstar a Renault Master ikertestvéreként 1999 óta van gyártásban, és február 7-én a modell negyedik generációjáról is lerántották a leplet. Ám ezúttal a dízeles változat mellett tisztán elektromos hajtású típus is érkezik. A japánok tartva az eddigi stratégiát, ezúttal is Renault-alapokra húzták fel nagy méretű furgonjukat, és ez ránézésre is könnyen megállapítható, ugyanis a tavaly novemberben bemutatott megújult Master stílusvilága egyértelműen lekövethető a Nissan újdonságán is. Vannak azonban különbségek, az Interstar sávozott hűtőmaszkja például a LEAF utódját előrevetítő Chill-Out elektromos tanulmány arcát idézi.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 Az Interstar-e és a Master E-Tech műszakilag teljesen megegyeznek, így a Nissan villanyfurgonját is 40, vagy 87 kWh kapacitású akkumulátorral lehet megvásárolni, amely 200, illetve 460 kilométeres hatótávval ruházza fel a járművet. Bár motorteljesítményről nem ír a Nissan, valószínűleg ebben sincs különbség, így 96 és 105 kW-os opciókat várhatunk. A töltés kapcsán a Nissan elmondta, hogy fél óra alatt 252 km hatótáv tölthető a nagyobb aksiba, és 200 km a kisebb kapacitásúba az autó DC töltési képességeit kihasználva – maximális töltési teljesítményt nem adott meg a cég, de a Reanult esetében 130 kW a plafon. AC hálózaton 10%-ról 100%-ra mintegy 4 óra tölthetők az aksik. Az Interstar-e maximálisan megengedhető össztömege 4 tonna, teherbírása 1,6 tonna, vontatni pedig 2,5 tonnát képes. A Nissan az új kisteherautójára öt év vagy 160.000 kilométer, a nagyfeszültségű akkumulátorra pedig nyolc év vagy 160.000 kilométer garanciát vállal. Az előző generációhoz képest egyébként az új Interstar 40 mm-rel szélesebb oldalajtóval, valamint 100 mm-rel hosszabb raktérrel is büszkélkedhet, ezzel biztosítva az ügyfeleknek az extra teret a rakomány elhelyezéséhez. Emellett a manőverező képesség is jelentősen javult, az új generáció 1,5 méterrel kisebb fordulókört kínál a városi forgolódáshoz. A modell értékesítése tavasszal kezdődik, az első példányok szállítása pedig nyáron indul. A Nissan célja a kisteherautó-kínálatának teljes elektromosítása 2026-ra, és úgy véli, hogy az új Interstar-e, mint egy igazi legenda újjászületése, ebben kulcsszerepet fog játszani. Rendelhető az elektromos Nissan Townstar Combi Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!