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
auto
2024. 05. 05. vasárnap

Elektromos kisautót gyárthat Indiában a Volkswagen Csoport

elektromos autó

A Volkswagen csoport azt fontolgatja, hogy olcsó, kis méretű elektromos SUV-t gyártson Indiában.

Több százmillió dollárt fektethetnek be.

Exportra is

Ez most nem pletyka, Piyush Arora, a Skoda Auto Volkswagen India, a konszern helyi leányvállalatának vezérigazgatója maga jelentette be, hogy a vállalat egy új, elektromos SUV gyártását tervezi az országban.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1L2ludmVydGVyZ3VhcmQiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LnZvbHRpZS5ldS9pbnZlcnRlcmd1YXJkJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC92aWxsYW55YXV0b3Nvay0xMjAweDE2MDAtMjAyNG1hanVzMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLTEyMDB4MTYwMC0yMDI0bWFqdXMzLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

Aktívan dolgozunk egy belépő szintű villanyautón. Jelenleg azt vizsgáljuk, a csoport melyik platformját tudnánk úgy módosítani, hogy egy kompakt elektromos SUV-t tudjunk rajta gyártani Indiában – nyilatkozta Arora.

A vállalat nemcsak a belföldi piacra szánná az autót, hanem exportálná is azt. Európa egyelőre nem szerepel a tervek között, inkább Dél-Kelet Ázsia, a Perzsa-Öböl Menti Együttműködési Tanács országai, valamint Észak-Afrika lennének az export piacok.

Indiában 5 százalékos adót kell fizetni a villanyautókra, míg a hibridekre 43, a hagyományos belső égésűekre pedig 48 százalék az állami sarc. Ha a hibridek kedvezőbb adósávba kerülnek, akár ilyen hajtásláncot is el tud képzelni a konszern az új típus lemezei alatt.

Növekszik, de kevés

Indiában rengeteg két és háromkerekű járművet vásárolnak, és ezeknek egy jelentős része már elektromos. Az indiai autókereskedők szövetségének (FADA) legfrissebb adatai alapján 2023-ban 17 millió kétkerekű és egymillió háromkerekű jármű talált gazdára – utóbbiaknak viszont már 47 százaléka elektromos volt.

Ehhez képest viszont a személyautók piaca viszonylag kicsi, 3,86 milliós volt az előző évben, a villanyautók aránya pedig még mindig szerény, 2,1 százalékos.

2021 2022 2023
Személyautó 2.949.182 3.489.953 3.860.268
Villanyautó (BEV) 14.690 38.240 82.105
Villanyautó arány 0,5% 1,1% 2,1%

Utoljára másfél éve, foglalkoztunk az indiai piaccal, az akkor bemutatott 2021 év végi adatokhoz képest a személyautó eladások 30 százalékkal, a villanyautóké viszont öt és félszeresére növekedett. Utóbbi azonban még mindig csak 82 ezer példányt jelent az 1,4 milliárdos országban.

Ezért nem (nagyon) számít India

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.