auto
2024. 02. 26. hétfő

Újabb tisztán elektromos meghajtású modellel bővül a BMW kínálata: ma reggel bemutatkozott az 5-ös sorozat kombiváltozatának új generációja, amely most először kínál belső égésű motor nélkül szerelt alternatívát a vásárlóknak. Az i5 Touring rögtön két típussal érkezik a kereskedésekbe.

Az alapváltozat a BMW i5 eDrive40 Touring nevet viseli, és a hátsó tengelyre illesztett villanymotorja 250 kW/340 LE leadására képes, 430 Nm maximális forgatónyomatékkal. A Sport Boost vagy Launch Control funkcióval így akár 6,1 másodperc alatt is felér nulláról száz km/h-ra az autó.

Aki nagyobb teljesítményre vágyik, annak az M60 xDrive verziót kínálja a gyártó, melynek kétmotoros, összkerekes hajtása 442 kW-ot/601 LE-t ad az autóvezető kezébe. A gyorsításkor felszabaduló nyomaték akár a 820 Nm-t is elérheti, így a járműnek mindössze 3,9 másodpercre van szüksége a 0-100-as sprinthez. A végsebességet 230 km/h-n korlátozza az elektronika.

Mindkét típusban nettó 81,2 kWh akkumulátor rejtőzik a padló alatt, ami az eDrive40 esetében 483-560 kilométer hatótávolságot jelent a WLTP szabvány szerint, és 445-506 km-t az M60 xDrive esetében.

Az aksit AC hálózaton 11 kW-tal lehet tölteni alapfelszereltségben, de választható 22 kW-os fedélzeti töltő extraként. DC oszlopokon 205 kW a töltési teljesítmény teteje. A modell támogatja a Plug&Charge funkciót.

A BMW 5 Touring új generációja 97 milliméterrel hosszabb (5060 milliméter), 32 milliméterrel szélesebb (1900 milliméter) és 17 milliméterrel magasabb (1515 milliméterrel) elődjénél, tengelytávja pedig 20 milliméterrel 2995 milliméterre nő.

A jármű megjelenése számos opcionális dizájncsomaggal vadítható, de a család csúcstípusa, az i5 M60 XDrive Touring alapfelszereltségként is hordoz számos olyan díszítőelemet, melyek megkülönböztetik testvéreitől. A hajtástechnológiától függetlenül az új BMW 5-ös Touring minden változata 570-ről 1700 literre bővíthető csomagtérrel rendelkezik.

A progresszív, vezetőközpontú pilótafülke középpontjában a BMW Curved Display áll. A 12,3 hüvelykes információs kijelző és a 14,9 hüvelykes képernyőátlójú vezérlőképernyő egy teljesen digitális kijelzőhálózatot alkot. Az utastér modern prémium hangulatát tovább fokozzák az alapfelszereltséghez tartozó új sportülések, az immár alul laposabb kormánykerék és az opcionális BMW Interaction Bar.

A modell piaci bevezetésére májustól kerül sor Európában.

Az i5-ös BMW szedán változatát egyébként éppen most teszteltük, részletes beszámolónk itt olvasható, de egy külön cikkünkben azt is bemutattuk, hogyan teljesít az autó nagy távolságon.

 

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.