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 Júniusban ismét megrendezésre kerül az autós hegymászós próbatétel, a legendás Pikes Peak, melynek legyűrése a legjobb technikát és sofőrt igényli. Idén a Hyundai a 2024-es Világ Év Sportautója címet elnyert Ioniq 5 N modellel vág neki a kalandnak, egész pontosan négy darabbal. A márka célja a széria elektromos SUV/crossover kategóriában diadalmaskodni, vagyis inkább felállítani egy sztenderdet – ugyanis eddig ebben a szegmensben még nem mászott fel senki a Sziklás-hegység déli elülső vonulatának legmagasabb csúcsára. A négy példányból kettő teljesen gyári felszereltséggel igyekszik felfelé a leggyorsabban, az egyik kormány mögött Paul Dallenbach, míg a másiknál Ron Zaras foglal helyet, ők a koreai márka gyári tesztpilótái. A módosított 5 N-ekkel Dani Sordo és Robin Shute – előbbi a Hyundai Motorsport gyári csapatának versenyzője a WRC rali-világbajnokságon – próbál szerencsét. A gyári változatoknál mindössze annyit módosít a Hyundai, hogy biztonsággal részt vehessenek a futamon, így hatpontos biztonsági övekkel ellátott Recaro Pro Racer SPA Hans versenyülések kerülnek az autókba, valamint bukókeret és tűzoltó berendezés növeli a jármű tömegét, amiért cserébe kikerül a hátsó üléssor. Műszakilag teljesen ugyanaz marad a két „alapváltozat”, míg az átalakított kettőről nem árultak el részleteket a koreaiak. Az sem kizárt, hogy a másik két példányt a nemrég bemutatott versenyautóra alapozzák majd, bár ez esetben is ugyanaz a 84 kWh-s akkupakk, valamint az elöl 226 (166 kW), hátul 383 lóerős (282 kW) villanymotorok maradnának alattuk, és csak tömegcsökkentésre, valamint az aerodinamika javítására hajtanak rá a mérnökök. Hamarosan kiderül… Kőrössy Balázs Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!