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
auto
2024. 07. 27. szombat

Egy teljes mértékben önvezető változatot mutatott be tisztán elektromos meghajtású nehéz tehergépjárművéből a Daimler Truck. A Torc Robotics négyes szintű önvezető szoftverével és hardvereivel felszerelt jármű a sorozatgyártásban lévő Freightliner eCascadia modellre épül, és technológiai demonstrációként szolgál a vállalat azon célkitűzéséhez, hogy zéró helyi károsanyag-, és szén-dioxid-kibocsátást és minden korábbinál magasabb szintű közlekedési biztonságot tudjon megteremteni az utakon.

Az autonóm eCascadiát jelenleg a telephelyek közötti szállítmányozásra tesztelik, és felkészítik arra, hogy nyilvános utakon, az Egyesült Államok autópályáin is emberi beavatkozás nélkül tudjon közlekedni. Eközben a töltés, valamint a logisztikai központok automatizálásának lehetőségeit is vizsgálják a jövőbeni applikációk számára, a szállítmányozó cégek működési hatékonyságát szem előtt tartva.

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

Az eCascadia egyébként egy viszonylag veterán modell a Daimler Truck portfóliójában, az első ügyfelek már 2018-ban átvehették a prototípusokat, a széles körű elérhetőségére azonban a 2022-es piaci bevezetéséig várni kellett. A gyártó közleménye szerint jelenleg több mint 55 flottában van jelen a modell az Amerikai Egyesült Államokban, és együttesen hatmillió mérföldnél (9,6 millió kilométernél) is nagyobb távolságot tettek meg az utakon lévő példányok. A teherautóból többféle változatot kínál a Daimler, akkumulátortól függően 249, 354, és 370 km körül alakul a hatótávolságuk, a töltés pedig körülbelül 90 percet vesz igénybe 80%-ig.

A cég kiemeli, hogy technológiai partnere (és egyben leányvállalata), a Torc Robotics már egy ideje valós körülmények között teszteli önvezető technológiáját, és az elmúlt egy évben sikeresen szállította a kiválasztott logisztikai ügyfelek rakományait a Phoenix és Oklahoma City közötti próbaútjain. A Daimler Truck célja, hogy 2027-ig a SAE besorolás szerinti négyes szintű, azaz teljesen önvezető módra képes teherautókkal jelenjen meg az Egyesült Államok haszongépjármű-piacán.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.