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 Korábban már beszámoltunk róla, hogy az egyik legismertebb kínai autógyártó vállalat, a Nio nem is egy, hanem több almárka elindítását tervezi, melyek megfizethető elektromos autókat kínálnának tömegek számára. Az egyik ilyen márka az Onvo, melynek első modelljéről az elmúlt hónapokban rendszeresen napvilágot láttak kémfotók, aki pedig elég közel tudott kerülni egy-egy prototípushoz, a „jobb, mint egy Tesla Model Y” feliratot is kiszúrhatta a jármű szélvédőjén. Ez pedig nem véletlenül került oda, William Li, a Nio vezérigazgatója többször is nyíltan beszélt arról, hogy az L60 SUV a világ legkelendőbb elektromos autójának vetélytársa lesz, és mind árban, mind számos műszaki adat terén lepipálja az amerikai konkurens sikertermékét. Így tehát a tegnapi premiert komoly várakozás előzte meg, és bizony az Onvo meglehetősen vonzó ajánlattal rukkolt elő. Az Onvo név az On Voyage rövidítéséből jött létre, Kínában pedig Ledaónak nevezik, ami nagyjából „a boldogság felé vezető útként” fordítható. A márka elsősorban a fiatal családokat szeretné elérni megfizethető, divatos megjelenésű, ugyanakkor praktikus és modern elektromos autókkal. Az L60 egy közepes méretű SUV, 4828 mm hosszúsággal, 1930 mm szélességgel, 1616 mm magassággal, valamint 2950 mm tengelytávval. Ez azt jelenti, hogy a magasság kivételével minden külső dimenziója nagyobb, mint a Tesla Model Y-é, és az utastér is nagyobb helyet kínál, ezt pedig nem felejtette el videóval is nyomatékosítani a vállalat. Fontos különbség azonban, hogy az Onvo motorháztetője alatt nem található frunk – jegyzi meg a carnewschina.com hírportál. Az eseményen elhangzott, hogy a fejlesztőcsapat az első pillanattól fogva a hatékonyságra helyezte a hangsúlyt, és az autó számos tulajdonságát ennek jegyében kapta. A légellenállási együtthatót például sikerült 0,229-re lefaragni, ami a kínaiak elmondása szerint a legalacsonyabb az összes sorozatgyártású SUV között – noha csak egy hajszállal múlja felül a Model Y 0,23-as értékét. Az L60 900V-os elektronikát használ, amely amellett, hogy szintén a hatékonyságot szolgálja, villámgyors töltést is lehetővé tesz, de az elérhető legmagasabb töltési teljesítményről egyelőre nem érkezett információ. Az azonban teljesen biztos, hogy a lemerült jármű akár néhány perc múlva újra teli akkuval indulhat útnak, kompatibilis lesz ugyanis a NIO harmadik és negyedik generációs akkucsere-állomásaival. Ennek megfelelően tehát a vásárlók akkumulátor nélkül, olcsóbban is megvásárolhatják az autót. Az Onvo azt is kiemelte, hogy az L60 fogyasztása 12,1 kWh 100 kilométeren a kínai CLTC szabvány szerint, ami szintén alacsonyabb a Tesla értékénél. A vásárlók három hatótávváltozat közül választhatnak, az egyik 555 km-t képes megtenni teli aksival indulva, a másik 730 km hatótávot kínál, a harmadik pedig akár 1000 kilométernél is többet elmegy. A carnewschina.com úgy tudja, hogy a két kisebb aksi 60, illetve 90 kilowattórás, azaz kapacitásuk eltér a Nio villanyautói által használt akkumulátorokétól, ám a legnagyobb, 150 kWh-s ugyanaz a részben szilárdtest-akkumulátor lesz, amit a Nio ügyfelei júniustól vehetnek fel az akkucsere-állomásokon. Ezt azonban kizárólag bérelni lehet majd, megvásárolni nem. A belső teret hivatalosan nem mutatták be, de úgy tudni, hogy egy nagy, 17,2 hüvelykes központi vezérlőképernyő lesz a műszerfalon, és ha hihetünk a pletykáknak, a vezető előtt nem lesz digitális kijelzőcsoport, helyette 13 hüvelykes head-up kijelző (HUD) mutatja majd az információkat. A hátsó ülések 8 hüvelykes szórakoztató képernyőkkel szerelhetők fel. Érdekesség, hogy az első ülések teljesen lehajthatók, így egyetlen nagy ágyat alakíthatnak ki a vásárlók az alváshoz. Az Onvo L60 továbbá nem használ LiDAR-t, a kamerák mellett 4D-s képalkotó radarral rendelkezik. A modell Kínában már előrendelhető, a piaci bevezetésre és kiszállításokra szeptemberben kerül sor. Indulóára 219.900 jüan, átszámítva 10,8 millió forint, ami majdnem másfél millió forinttal alacsonyabb a Tesla Model Y kínai áránál. Az L60 globális modell lesz, az export az év végén indul, s alighanem Európa lesz az első úti cél. https://villanyautosok.hu/wp-content/uploads/2024/05/2024-05-15-onvo-l60-012.mp4 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!