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 A Honda 2022-ben 22 ezer, 2023-ban ennél is kevesebb, mindössze 19 ezer villanyautót adott el a világon, miközben tavaly 4,2 millió autót gyártottak. De hatalmas terveik vannak. Szorít az idő Mibe Toshihiro, a második legnagyobb japán autógyártó vezérigazgatója nem aggódik az elektromos autók piacának átmeneti lassulása láttán. Mint fogalmazott a csütörtöki bejelentésében, míg egyes gyártók az elektromos autók értékesítésének növekedése kapcsán tetőzésről beszélnek, szerintük a motorok és személyautók területén egyértelműen a villanyhajtás a jövő. A cég egyébként a teherautók és buszok számára továbbra is jelentősnek tartja a hidrogén, a repülők és hajók kapcsán pedig az e-üzemanyagok szerepét a jövőben. Mibe Toshihiro Hogy ezt mennyire így látják, amögé számokat is rakott, korábbi bejelentéseikhez képest megduplázzák, mintegy 64 milliárd dollárra (~23 ezer milliárd forintra) növelik az elektromos átállásra fordított befektetéseiket 2030-ig. Ezt egy évi 7 milliárd dolláros nyereséggel működő vállalatnál nyugodtan nevezhetjük all-in startégiának is. Honda zero nagy szedán koncepció. Új módszerek Mibe szerint a tervekben kulcsfontosságú szerepet játszik a Honda 0 (nulla, zéró) platform, amelyre a jövő villanyautói épülnek. A cég ezekhez áttér a gigacastingok, a hatalmas présöntvények használatára, amelyeket első japán gyártóként alkalmaznak, és már egy 6000 tonnás présöntő géppel tesztelik is az eljárást a cég központjában. Mibe Toshihiro és a Zero Saloon További fontos újítás lesz, hogy az autó egyes egységeit vezérlő számítógépeket központosítják, egyetlen SoC-ba, integrált számítógépbe egyesítik, amely minden funkciót vezérel majd. A tervek fontos része az ehhez szükséges szoftverek saját fejlesztése, valamint az akkustratégia váltás is. A Honda a jövőben a készen vásárolt akkucellák helyett már közös gyártást kezd olyan partnerekkel, mint az LG, de 2028-tól meg akarják kezdeni a teljesen önálló akkugyártást is, hogy házon belülre hozzák a tudást, és 20 százalékkal kívánják csökkenteni az akkumulátor költségét. Jelenleg a cég villanyautóinak gyártási költségeiből 40 százalék az akkupakk számlájára írható – mondta a Honda vezérigazgatója. A Honda akkustratégiája. A cég a következő generációs villanyautóinál nem akar hagyományos eljárásokat alkalmazni, a vertikális integrációra tesz, és célja hogy 2030-ra már évi kétmillió elektromos autót gyártson, öt százalékos haszonnal. Ehhez az évtized végére 20, 2035-re pedig 35 százalékkal kell csökkenteniük az elektromos modellek gyártási költségeit. Honda zéró A Honda Kínának 10 elektromos modellel készül 2027-ig, ezeket külön erre a piacra tervezték – itt nyilván nem tudnak várni, a piac negyede már most a tisztán elektromos autóké, és a japán cég is úgy számol, hogy 2035-re itt már az összes értékesítésük ebből a kategóriából kerül ki. A kínai kínálat. Kifejezetten a japán piacra, ahol a kei car miniautók viszik a prímet, a márka gyártani fog egy külön sorozatot is ebben az extra kicsi méretben. Kisautók, különleges méretekben. Ami viszont számunkra érdekesebb, az az, hogy készül egy új globális modellcsalád is, a már említett Honda 0 platformra, amely elsőként az USA-ban debütál, mégpedig 2026-ban, aztán szépen sorban a világ többi részén, így Európában is megjelenik majd. Honda Zero Saloon A menetrend az alábbi: 2026 – közepes méretű elektromos crossover, belépő szintű crossover, és egy limuzin, a CES-en már bemutatott formanyelven. Ezek Amerikában kezdenek, utána jönnek hozzánk. 2027 – nagyméretű, három üléssoros crossover 2028 – kompakt crossover 2029 – kis méretű crossover 2030 –kompakt méretű szedán. Honda Zero Space Hub koncepció Hogy ezek közül az összes modell minden régióban elérhető lesz-e, azt egyelőre nem tudjuk. Az új globális modellek Amerikában debütálnak majd. Az alap koncepció egyébként közös, és három fontos technikai paramétert már megosztottak: az autók magassága 10 százalékkal alacsonyabb lesz, mint az átlag, az első és hátsó túlnyúlás 10 százalékkal kisebb lesz, és az autók 100 kilogrammal könnyebbek lesznek, mint a vállalat jelenlegi villanyautói. Mindezek segítségével különösen jó légellenállásra és hatékonyságra törekednek majd, és ehhez egy különleges, szupervékony akkupakkot fejlesztenek, illetve gigacastingokat használnak majd a szerkezeti elemekhez. Honda Zero Saloon A vállalat azt is elárulta, hogy az európainál szigorúbb, amerikai EPA szabványban mérve 482 km feletti hatótávokkal érkezik majd a zéró sorozat. A Honda 2040-ben fel akar hagyni a belső égésű motoros autók gyártásával. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!