Az elmúlt hónapokban többször is beszámoltunk arról, hogy a teherszállítás szereplői a töltőgyártókkal együttműködve világszerte sorra telepítik le a legelső megawattos teljesítményű töltőoszlopokat. Noha az MCS (Megawatt Charging System) töltőcsatlakozó-szabvány fejlesztése még mindig folyamatban van és hivatalos elfogadására még nem került sor, ez nem állítja meg az iparági szereplőket abban, hogy felkészüljenek az elektromos áruszállítás forradalmára. A napokban a Shell is bekapcsolta legelső MCS berendezését, ami más, mint amiket eddig láthattunk.
A brit olajipari társaság töltőjének különlegessége az, hogy nemcsak elektromos kamionok számára tervezték, hanem elektromos hajtású hajókat is képes kiszolgálni – ennek megfelelően természetesen vízközelbe került, egészen pontosan az Energy Transition Campus Amsterdam (ETCA) területére.
A Megawatt Charging System (MCS) csatlakozót két különálló töltőkarra is felszerelték: az egyik, forgatható kar az elektromos hajók számára készült, a másik kar pedig a nagy teherbírású elektromos teherautókat és buszokat szolgálja ki. Emellett mindkét töltőkarra CCS2 csatlakozó is került, így az akkumulátoros járművek széles skáláját képes fogadni a berendezés.
Hogy pontosan mekkora teljesítményt kínál a töltő, azt nem tudni, de a Shell közleménye úgy fogalmaz, hogy körülbelül három 350 kilowattos töltőoszlop együttes erejével ér fel. A megawattos töltő az ETCA saját mikrohálózatához csatlakozik, amelyet mintegy 3600 darab, épületeken elhelyezett napelemből, akkumulátoros energiatárolóból, 119 villanyautó-töltőből, hidrogén-elektrolizálóból és egyéb, a kutatást szolgáló berendezésekből épül fel.
A Shell első saját fejlesztésű megawattos töltője demonstrációs célt szolgál, ám használatra kész, és mind a közúti, mind a vízi járművek előzetes egyeztetés szerint használhatják.